Jana Straková: Postoje českých učitelů k hlavním prioritám vzdělávací politiky

čtvrtek 23. září 2010 ·

Naplňování cílů vzdělávací politiky může být úspěšné jen tehdy, pokud se učitelé s těmito cíli ztotožní a budou k nim sami aktivně směřovat. Příspěvek pojednává o postojích učitelů základních a středních škol k hlavním strategickým cílům uvedeným v Národním programu rozvoje vzdělávání: zvyšování spravedlivosti vzdělávání a přizpůsobování vzdělávání potřebám moderní společnosti.

Článek si můžete stáhnout ZDE.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
24. října 2010 v 13:38  

Fakt, že vcelku více učitelů preferuje separaci nadanějších žáků do výběrových tříd, je ve Vašem průzkumu zavádějící - máte-li tolik respondentů ve skupině vyučujících na gymnáziích a středních školách s maturitou. Ti samozřejmě chtějí svá místa uhájit co nejdéle, a tak holdují pro separaci a tzv. individuální přístup k žákovi. -- Zeptejte se ale učitelů na 2. stupních základních škol, jak tuto separaci vnímají? Jak jim ve spektru žáků chybějí ti aspoň tří - čtyři žáci tahouni, se zájmem o učení? Jak se v posledních letech změnil 2. stupeň ZŠ v učňovskou školu, bez urážky kolegům na SOU? -- Jsem rozhodně pro omezení počtu osmiletých gymnázií. Možná i pro zrušení 9. tříd, pokud to přispěje k zodpovědnějšímu chování žáků ... kdo o vzdělávání absolutně nestojí, proč ho neustále nutit a přemlouvat, ať jde do procesu, ten ho naučí.

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger