Oldřich Botlík: Možnosti plošného testování u nás a jeho dopady

pondělí 31. ledna 2011 ·

Prezentace Oldřicha Botlíka z kulatého stolu SKAV a EDUin 18. 12. 2010 na téma „Plošné testy – cesta vpřed, nebo zpět?“

Výstup z kulatého stolu si můžete přečíst ZDE.


…Možnosti:
– řádově 100 tisíc žáků
– maximálně 1/10 učitelů schopných posoudit s porozuměním složitější znaky odpovědí žáků
– vyhodnocení musí být bezchybné kvůli závažným důsledkům pro žáky a školy
– bylo by využito zkušeností CERMATu s přípravou státní maturity


Dopady:
– Plošné testování se závažnými důsledky pro žáky a školy by vedlo k tomu, že školy by vyučovaly hlavně to, co by se testovalo.
– Musely by však zcela opomíjet velké a důležité kategorie cílů, které má základní vzdělávání povinně sledovat.
– Například většinu těch, které těsně souvisejí s dovednostmi žáků.
– Velmi rychle by tím zastavilo kurikulární reformu.

Copak se z několika křížků pozná, zda žák sdílí základní hodnoty a principy společnosti, směřuje k vyjasnění vlastních tužeb a ideálů a je vybaven tak, aby za nimi v životě dokázal vytrvale jít?

Celou prezentaci si můžete stáhnout ZDE.

0 komentářů:

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger