Petr Hampl: České (základní) školy systematicky diskriminují talentované chlapce

úterý 21. ledna 2014 ·

Výše uvedené zjištění přinesl nejnovější výzkum týmu českých sociologů vedených Petrem Matějů. Dobrého vzdělání tak údajně dosáhnou jen ti nejhouževnatější chlapci. Paradoxně tak vzniká rozdíl, který se projevuje po celou další kariéru.

… Sociologové testovali schopnosti a znalosti dětí z matematiky a českého jazyka a zjišťovali jejich známky, ambice a šanci dostat se na víceleté gymnázium (což je předstupeň vysoké školy. Pokud se dítě na víceleté gymnázium nedostane, jeho životní šance výrazně klesají).

… Co přesně tedy tým profesora Matějů prokázal? V českém školství je tomu tak, že pokud mají chlapec a dívka stejné studijní předpoklady a pokud si osvojí stejné vědomosti, má chlapec dramaticky nižší šanci, že bude přijat na vysokou školu. Sítem, které podmiňuje možnost ucházet se o manažerská místa, tak mohou projít jen ti nejhouževnatější a nejodolnější chlapci.

Celý text článku najdete ZDE.

1 komentářů:

www.mathpublishing.eu řekl(a)...
21. ledna 2014 v 18:46  

Je všeobecně známé a ověřené výzkumy, že dívky mají po celém světě horší znalosti a lepší známky. Učitel známkami také odměňuje a trestá za kázeň či nekázeň. Přečtěte si knihu prof. |Průchy MOderní vyučování, prodává se 5. UPRAVENÉ VYDÁNÍ, ČETL JSEM ZATÍM JEN 4. vydání
Karel Vašíček

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger