Škola hrou v praxi s unikátním programem Mystery Skype

středa 1. října 2014 · 0 komentářů

Čeští žáci se mohou naživo spojit se svými vrstevníky z Japonska, USA, Jihoafrické republiky či z jiného koutu světa.

Unikátní projekt Mystery Skype, který se stává hitem mezi učiteli a žáky na celém světě, se dostává do České republiky. Jedinečný výukový program má formou hry pomoci dětem všech věkových kategorií poznávat cizí kultury, národy a země. V reálném čase se díky živému přenosu přes Skype vidí, slyší a zejména komunikují mezi sebou děti ze dvou různých koutů světa. Zábavným způsobem si tak procvičují své znalosti cizího jazyka, zeměpisu, ale i historie nebo například přírodních věd. Mystery Skype propaguje na českém trhu společnost Microsoft, a to v rámci svých aktivit na podporu inovativní výuky a zapojení moderních technologií ve školním prostředí.

„V současnosti je do projektu zapojeno více než půl milionu žáků z asi 150 zemí světa, nyní i z České republiky. Českým studentům se tak otevírá možnost spojit se díky moderním technologiím se svými protějšky z Kanady, USA, Irska, ale také z Malajsie, Hondurasu, Ugandy nebo Saudské Arábie,“ řekl Tomáš Vocetka, ředitel české pobočky Skype.

„Mystery Skype spolu s dalšími aktivitami Microsoft Partneři ve vzdělávání významně napomáhá českým školám a učitelům zlepšit kvalitu a atraktivitu výuky a podporuje u dětí rozvoj stále potřebnějších dovedností 21. století jako jsou spolupráce, kritické myšlení či kreativita,“ dodává Jana Knesplová, manažerka programu Partneři ve vzdělávání, Microsoft.

Podstatou celé aktivity a úkolem zapojených žáků je během videohovoru zjistit, odkud třída, se kterou jsou prostřednictvím Skype ve spojení, pochází. K tomu jim musí postačit jen dobře kladené otázky a běžné školní pomůcky, nejčastěji atlas a mapy. Témata otázek si stanovují děti samy, a to v rámci přípravné hodiny. Cílem je vhodně zvolit strategii dotazování tak, aby jim při ostrém přenosu Mystery Skype odpovědi partnerské školy usnadnily odhalení její lokality.

Pro děti je tak nutné umět rychle zpracovat přijaté informace, spojit si souvislosti a ty použít. Trénují si tak nejen kritické a analytické myšlení, ale zároveň se vzdělávají v reáliích dané země. V neposlední řadě se učí práci s moderními technologiemi a týmové spolupráci. Komunikace navíc probíhá většinou v cizí řeči, a tak si děti mohou procvičit angličtinu, němčinu či jiné světové jazyky.

Aby přenos, který často překonává tisícikilometrové vzdálenosti, proběhl technicky v pořádku, je potřeba mít k dispozici moderní hardwarové i softwarové vybavení. Kompletní technologické vybavení nabízí právě Microsoft. S jistotou funkčnosti získáte od jedné firmy Skype, vhodné počítače a tablety s operačním systémem Windows i speciálními kamerkami.

Mystery Skype je dílčí součástí zastřešujícího projektu „Skype in the classroom“. Ten se zrodil ve Spojených státech jako interaktivní učební pomůcka. Mezi aktivitami, které mimo Mystery Skype projekt Skype in the classroom zaštituje, patřila například Mission 31, kdy se s podmořskou laboratoří francouzského oceánografa Fabiena Cousteaua spojila kromě asi 60 škol z celého světa také česká průmyslovka. Společným jmenovatelem projektu je využití moderních technologií pro vzdělání mladé generace.

Více se jak o aktivitách projektu Skype in the Classroom, tak o Mystery Skype dozvíte na https://education.skype.com.

________________________

O Skype: Skype je softwarová společnost, založená v roce 2003, která se během necelých deseti let své existence stala jedním ze světových lídrů v oblasti komunikačního softwaru. Jejím cílem je bourat hranice v komunikaci napříč celým světem. Nabízí zdarma služby messagingu, video přenosů a hlasových hovorů a to zcela zdarma. V roce 2011 se stal Skype divizí společnosti Microsoft.

Skype je možné stáhnout zdarma do počítačů, mobilů a tabletů bezplatně na www.skype.com.

Pro novinky o produktu Skype navštivte blog, Twitter nebo Facebook.

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger