Chování na školách

pátek 5. ledna 2018 ·

Britský vládní poradce pro vzdělávání Tom Bennett nedávno vydal zprávu zaměřenou na kulturu dobrého chování na školách. I když neexistuje žádný zaručený recept, jak bezproblémové chování žáků na školách zajistit, při návštěvách nejrůznějších škol identifikoval společné rysy těch úspěšných i těch, které mají naopak větší problémy s chováním. Obojí představuje na serveru Sec-Ed.

Zdroj: Scio 7. 4. 2017

Zpráva vyzývá britské ministerstvo školství, aby na školách financovala založení inkluzivních komisí, které by se zaměřily na včasnou intervenci u dětí s problémovým chováním a reintegrovaly je zpět do komunity. Doporučuje také lepší školení ředitelů včetně návštěv jiných škol pro rozšíření obzorů.

Bennett identifikuje osm oblastí, které jsou pro školy s kulturou správného chování společné:

– Oddaní a viditelní školní lídři s vysokými cíli a podporujícím vedoucím týmem

– Efektivně komunikovaná, realistická, detailní očekávání, kterým všichni na škole rozumí

– Konzistentní způsob práce po celé škole

– Jasné pochopení školní kultury: „Takhle tady věci děláme a tohle jsou naše hodnoty.“

– Vysoká úroveň souznění učitelů i rodičů se školní vizí a strategií

– Vysoká úroveň podpory mezi vedením a učitelským sborem, např. v profesionálním rozvoji

– Vysoké očekávání všech studentů i učitelů a přesvědčení, že na každém studentovi záleží stejně


Naopak na školách s nezvládnutým chováním lze pozorovat následující:

– Omezené cíle a přesvědčení, že se studenti nemohou kvůli okolnostem utvářejících jejich život
zlepšit

– Nedostatečné porozumění očekáváním školy, které nebylo správně, jasně nebo opakovaně sděleno

– Nedostatek schopností, svěření managementu chování na škole lidem, kteří v této oblasti nejsou vzdělaní, zkušení a nemají pro ni vlohy

– Nevyvážené očekávání – ředitelé takových škol by měli navštívit podobné školy s lépe zvládnutým chováním, aby zjistili, co jde v jejich podmínkách zlepšit

– Nedostatek finančních zdrojů, nepoměr při financování škol s největším podílem znevýhodněných studentů


Původní zdroj ZDE.



0 komentářů:

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger