Generace Z na školách

pátek 27. dubna 2018 ·

První děti z tzv. generace Z nyní absolvují vysoké školy a další miliony jsou v nižších úrovních vzdělávání. Nejsou to digitální mileniálové, ale tzv. „fygitální“ děti (phigital kids), které nechtějí nebo nemohou rozlišovat mezi skutečným fyzickým světem a jeho digitálním protějškem. Jak by se jim mělo vzdělávání přizpůsobit, nastiňuje server eSchoolNews.

Zdroj: Scio 16. 6. 2017

První rada je zřejmá – vše musí být digitální. Školy musí do výuky zapojit digitální přístroje, které studenti používají i mimo ni, a zdigitalizovat výukové materiály. Generace Z je první, která skutečně nezná jiný svět než ten, ve kterém jsou připojeni k wi-fi, a nevidí rozdíl mezi prací s notebookem v kanceláři nebo v kavárně.

Online prostředí je zásadní při náboru studentů – univerzity svými weby mohou zájemce přilákat i odradit. A i když je vyšší vzdělávání v digitalizaci výuky nejdál, stále ještě musí k naplnění očekávání nových studentů ujít dlouho cestu. Podle nedávného mezinárodního výzkumu není s administračními systémy škol spokojena třetina studentů, která kvůli tomu školu ostatním spíše nedoporučí.

Generace Z vyžaduje individuální přístup. Nemá zájem přizpůsobit se zájmům a požadavkům odsouhlaseným většinou, spíše chtějí rozvíjet vlastní talenty a vytvářet si vlastní pracovní pozice nebo projekty. Inovativní školy tak personalizují výuku a dávají stále víc možností, aby si sami studenti volili, jaké materiály k naplnění cílů využijí, jak si poskládají kurzy nebo jak si přizpůsobí své online programy.

Digitální a skutečný svět jsou pro generaci Z provázané, proto i výuka by měla být navázaná na události ze skutečného světa. Školy, kde k tomu účelu používají nové výukové strategie nebo začleňují obchodnické praxe, zlepšují výsledky studentů a zvyšují jejich zájem. Další se snaží o výuku napříč předměty. Vyšší vzdělávání nabízí alternativní cesty k získání vědomostí a certifikátů, upravuje stávající obory i nabízí zcela nové programy adaptované na nové preference studentů i trhu práce.

Odborníci zdůrazňují, že i když možnost volby a digitální strategie fungují dobře, stále je třeba „fygitální“ studenty učebním procesem provázet. Přesto pokud chce vzdělávání nadále přitahovat studenty, zaujmout je, zlepšit jejich výsledky a připravit je na úspěšnou kariéru, je čas, vsadit všechno na „fygitál“.


Původní zdroj.


0 komentářů:

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger