Bronislav Sobotka: Zamilujte se do angličtiny. Neprůstřelný návod, jak se naučit anglicky a užít si to

sobota 13. listopadu 2021 ·

Znáte takové ty učitele, kteří umějí předat celé třídě totální nadšení a lásku ke svému oboru? Ty, co dělají z učení zábavu, na kterou se těšíte? Pokud ne, seznamte se s Bronislavem Sobotkou! 


Zdroj: Jan Melvil Publishing, 2021


Z dyslektika odrazovaného učiteli od jakéhokoliv studia se vypracoval na lektora angličtiny s těmi nejvyššími jazykovými certifikáty a stal se živoucím důkazem, že angličtina je skutečně pro každého. 


Broňa vás zase na oplátku seznámí s fígly, jak překonat sám sebe, jak si nastavit cíle a vytvořit studijní plán, a hlavně jak ovládnout všechny disciplíny angličtiny od výslovnosti až po gramatiku. Pochopitelně vám také ukáže, jak se zbavit strachu z mluvení. Zkrátka, Broňa je učitel, kterého jste vždycky chtěli mít!


V knize se mimo jiné dozvíte:

— Že neexistuje jediný správný způsob učení. Nejlepší je ten, který vás baví.

— Které apky, slovníky, YouTube kanály a jiné zdroje jsou nejužitečnější.

— Že s četbou v angličtině můžete začít, i když znáte jen dvě stě základních slovíček.

— Proč už si nikdy nevyčítat čas strávený sledováním oblíbených seriálů a filmů.

— A že vytrvalost znamená v konečném důsledku víc než vzývaný talent na jazyky.



Obsah


Předmluva aneb jak to kluk, co propadal z jazyků, dotáhl na Oxford

1. Mýty o učení se (nejen) angličtiny

2. Jak si vytvářet návyky a najít motivaci

3. Jak se obklopit angličtinou

4. Jak na čtení

5. Jak na poslech

6. Jak na sledování filmů, videí a seriálů

7. Jak na mluvení

8. Jak na výslovnost

9. Jak na psaní

10. Jak na slovní zásobu

11. Jak na gramatiku

12. Jak na Czenglish

Závěr – Začátek – Je to na vás – Jak to nepodělat



Ukázka: Mýty o učení se (nejen) angličtiny


Mýtus druhý: Lepší je nemluvit vůbec než mluvit s chybami


„Raději počkám, až budu umět anglicky pořádně a bez chyb, a teprve pak začnu mluvit,“ slýchávám . To bychom ale taky mohli čekat věčně, ne? Samozřejmě jde i v tomto případě o mýtus – vždyť jak jinak se člověk naučí mluvit, než že to začne zkoušet? Platí to pro téměř všechny lidské dovednosti, tak proč by mělo být mluvení cizí řečí výjimkou? Navíc se ukazuje, že aktivní používání jazyka od samého začátku učení výrazně urychluje jeho osvojování.Jednou pro vždy si zapište za uši, že chyby jsou nedílnou a přirozenou součástí učení. Přílišná snaha vyvarovat se jich vás naopak brzdí. Moc se mi líbí myšlenka: There are no mistakes, just steps to perfection. Neexistují chyby, pouze kroky k dokonalosti. Prostě chyba je kámoš, ne nepřítel.


Pokud chce člověk mluvit cizí řečí, musí s tím rovnou začít. Představa, že se jazyk nejdříve naučím „teoreticky“ a teprve pak se do toho pustím v praxi, nedává smysl. Je to, jako by dítě chtělo začít chodit, teprve až se chodit naučí. Žádné pády, lezení po čtyřech a vrávorání u nábytku. Hezky by leželo, vůbec by se neztrapňovalo zkoušením něčeho, co mu nejde, čekalo by a těšilo by se, až nastane den, kdy najednou vstane a vyrazí do světa pevným krokem. A jestli neumřelo, tak tam leží a čeká dodnes.


Kniha vychází také elektronicky a jako audiokniha.



0 komentářů:

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger