Kateřina Fuková: Venkovní únikové hry dělají z chytrého telefonu pomocníka

pátek 5. listopadu 2021 ·

Letošní změny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání vyslaly do společnosti jasnou zprávu: informační technologie jsou každodenní realitou člověka 21. století a žáky je v ní třeba připravit na uplatnění s co nejlepším vzděláním.


Krom obsáhlého přeorientování výstupů v oblasti informatiky byla samozřejmě definována i nová klíčová kompetence – digitální. Podle části prvního bodu žák na konci devátého ročníku „ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby; využívá je při učení i při zapojení do života školy a do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít“ (MŠMT, 2021, s. 13). 


Chytré telefony jsou ale spoustami učitelů nadále vnímány jako problematické. Žáci se jimi nechávají rozrušovat přes zákazy často i v hodinách a jakmile se ohlásí přestávka, se svačinou v ruce jdou sjíždět nejnovější TikToky.


Jak tedy mobily úspěšně a pozitivně zařadit do výuky? Distanční výukou ostřílení učitelé již dobře znají Kahoot, Quizizz a další kvízové platformy, společnost Glitr ale přichází s inovativní aplikací Glitr, která možnosti synchronního interaktivního obsahu posouvá se svými připravenými hrami na úplně novou úroveň. 


S pomocí svého chytrého telefonu se žáci stanou součástí fascinujícího příběhu zakomponovaného do venkovní únikové hry. Během jednoho dopoledne budou v týmech luštit nejrůznější šifry a procházet se po lokalitě, do níž je zvolená úniková hra zasazená. Budou také využívat svých již nabytých znalostí a kompetencí v souladu s RVP a mnohé další posilovat. To vše se odehrává ve speciálně vytvořené a jednoduše ovladatelné aplikaci, se kterou žáci podle svého vlastního tempa operují a která je učí novým schopnostem.


Žáci mohou v pražské Zoo pomoci biblickému Noemovi zachránit zvířata před potopou, či navštívit Ždírec nad Doubravou a odhalit apokalyptickou konspiraci v místních slévárnách. Na procházce centrem Jihlavy rozluští záhadu velké krádeže a v Pardubicích najdou to nejkrásnější perníkové srdce, kterým si Vilém II. z Pernštejna získá svou nastávající Johanku z Libic (Glitr, 2021). V nabízených hrách dochází k úzkému svazování znalostí napříč předměty, jež jsou aplikovány a zasazeny do reálného geografického i virtuálně-technologického kontextu. 


Nové úpravy vzdělávacích programů mohou učitele přetěžovat a přidávat jim tak na již dost plný talíř. Glitr proto přináší učitelům, školám i zřizovatelům možnost implementovat obohacování svých žáků bez nadměrné námahy. Nalaďte se na vlnu rychle se vyvíjející moderní doby pozitivně! 


Navštivte stránky projektu Glitr a dopřejte vašim žákům nezapomenutelnou zábavu.



Použité zdroje


MŠMT (2021): Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Výzkumný ústav pedagogický. 

Glitr. Přehled vzdělávacích her



0 komentářů:

Šéfredaktorka

Výtvarné umění



WebArchiv - archiv českého webu



Licence Creative Commons
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Powered By Blogger