tag:blogger.com,1999:blog-4498070695055781766.post6774974290550145823..comments2024-01-20T11:04:31.676+01:00Comments on Učitelské listy: Jana Vašťatková: O čem se zatím v souvislosti s autoevaluací nemluvíJanek Wagnerhttp://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4498070695055781766.post-23230285196463108762010-06-16T11:41:52.714+02:002010-06-16T11:41:52.714+02:00Autoevaluace je jistě nástrojem ke zlepšení, ale s...Autoevaluace je jistě nástrojem ke zlepšení, ale sama se jaksi neudělá a čas nad ní strávený je "vícepráce", která "krade" čas na symsluplnou práci. Pro normálního učitele, na kterého "šikovný" ředitel přesune realizaci této práce jsou to zase úkoly bez peněz.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4498070695055781766.post-33789476735951457562010-06-16T09:19:48.601+02:002010-06-16T09:19:48.601+02:00Ne. Opravdu mi autoevaluace tak, jak je mi vnucová...Ne. Opravdu mi autoevaluace tak, jak je mi vnucována, nijak nepomůže. Opravdu to píšu jenom pro kontrolní orgán. Je to pro mne další kontraproduktivní nástroj (vedle švp a maturitního tance), který mne oddaluje od skutečnosti. Hodiny práce, které musím vzít na úkor hospitací, na úkor péče o kolegy a o jejich (i o mojí) skutečnou pedagogickou práci. Do té patří samozřejmě i sebehodnocení - ale jeho cíle, indikátory, strukturu, časové období, by neměl určovat zákon, ale sám ředitel (popř. zřizovatel) jako jeden z prostředků pro správné vedení školy. Takhle je to špatně. Ať mi to akademici argumentují, jak chtějí, nepřesvědčí mě. Jako já nikdy nepřesvědčím je. (tuším, že jako ředitel školy se ani nemohu podepsat - před inspekcí budu muset předstírat úplně jiný postoj - ostatně jako u švp i maturit)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4498070695055781766.post-29063911282729920532010-06-16T08:53:02.817+02:002010-06-16T08:53:02.817+02:00Ve výčtu úskalí postrádám ještě jedno: zneužití au...Ve výčtu úskalí postrádám ještě jedno: zneužití autoevaluace Českou školní inspekcí. V okamžiku, kdy ČŠI vloží věty z autoevaluace - vytržené z kontextu - do své inspekční zprávy, škole z toho pro příště plyne poučení: udělat formální autoevaluaci, která školu nepoškodí /ale ani nepomůže/, a je skutečně jen pouhou byrokratickou zátěží.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4498070695055781766.post-42034749890293736722010-06-16T08:08:49.898+02:002010-06-16T08:08:49.898+02:00Je nabíledni, že lidé, kteří se vyhýbali seberefle...Je nabíledni, že lidé, kteří se vyhýbali sebereflexi nebudou mít páru o tom, co je to autoevalauce. A když ji budou muset dělat, tak z těch "fouňovských nosů" nevypadne žádná smysluplnost. Snad jen ta tradiční, jak už to u učitelů bývá, sebereflexe v hmotné nouzi. Ještě hůře je na tom ministerstvo, které se domnívá, že když nařídí to zrcadlo, tak se školy začnou zlepšovat. školy nemají náměstky a sekretážka náměstků a medodická pracoviště, která by s evaluací mohla pracovat průběžně v klidu. Navíc pořád je školám přistrkávána iluze, že děti ze zraněných rodin podají díky evaluaci lepší výsledky vzdělávání. Dokud společnost bude vzývat primitivní materiální hodnoty a ministerstvo a inspekce je bude parafrázovat v indikátorech tzv. kvality, půjde evaluace a tím i školy slepou cestou. Uplyne nějaké to desetiletí, pod schizofrenií různých vlád a republika získá další generaci "cyniků a prý i konkurenceschopnost".Anonymousnoreply@blogger.com