úterý 1. února 2011

Dominik Dvořák: Standardy ve vztahu k plánovanému testování

Prezentace Dominika Dvořáka z kulatého stolu SKAV a EDUin 18. 12. 2010 na téma „Plošné testy – cesta vpřed, nebo zpět?“

Výstup z kulatého stolu si můžete přečíst ZDE.


… Základní idea reformy založené na standardech:
1. všichni žáci by měli dosahovat vysoké úrovně výkonu (=standardů);
2. každému žákovi by měly být vytvořeny podmínky (kvalitní příležitosti k učení), které mu umožní těchto standardů dosáhnout. (OECD 1995)

…Místo standardů v reformě:
– Standardy mohou výrazně prohloubit reformu na úrovni třídy a žáka, budou mít pravděpodobně větší dopad na každodenní výuku než předchozí kroky.
– Spěch při přípravě je ovšem velmi neblahý. I my na něm máme velkou vinu, protože jsme tuto oblast dlouhodobě zanedbávali.“

Celou prezentaci si můžete stáhnout ZDE.