V elektronické podobě je na internetu dostupné číslo 1/2011.
Obsah
Editorial – Eliška Walterová
Teoretické studie
Dvacet let českého školství optikou teorií změny vzdělávání v post-socialistických zemích – David Greger
Konceptuální rámec pro analýzu vztahu vzdělávací politiky a vzdělávacích výsledků – Arnošt Veselý
PISA v kritickej perspektivě – Ondrej Kaščák, Branislav Pupala
Empirické studie
Charakteristiky vysokoškolského vzdělávání a profesní úspěch – Radim Ryška, Martin Zelenka
Vnímanie učiteľa v sociálnom konetxte školy – Zuzana Birknerová
Přehledové studie
Jazykové vzdělávání v Německu, Velké Británii, Švédsku a České republice – Věra Ježková
Diskuse
PISA – nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda? – Stanislav Štech
Zprávy
Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (LC 06046). Zpráva o řešení projektu v roce 2010 – Eliška Walterová
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP VIII. – zpráva z konference – Kateřina Kubalová
Recenze
Džurinskij, A. N.: Pedagogika Rossiji. Istorija i sovremennosť – Eliška Walterová
Jobst, S.: Profession und Europäisierung. Zum Zusammenhang zwischen Lehrerhandeln, Institution und gesellschaftlichem Handel – Věra Ježková
Kopecký, K.: E-learning (nejen) pro pedagogy – Lubomír Obšnajdr
Kompletní číslo Orbis scholae 2011/1 si můžete stáhnout ZDE.