Velmi zajímavý rozhovor s Alison Gilmore, odbornicí na hodnocení vzdělávání a expertkou OECD z Nového Zélandu. Radí ukázat českým učitelům, že existují i jiné metody hodnocení než známky a žebříčky škol
Zdroj: Hospodářské noviny 17. 4. 2012, str. 14–15
V loňském roce si na české školství opět posvítili odborníci z OECD (Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj). Tentokrát však nezkoumali, jak čeští žáci ovládají matematiku nebo čtenářské dovednosti. Poprvé se zaměřili na to, jak se na českých školách hodnotí práce žáků a učitelů. Z dostupných materiálů i pohovorů s úředníky, zřizovateli škol, pedagogickými fakultami, učiteli i samotnými žáky tak vznikla obsáhlá studie. Z ní mimo jiné vyplývá, že učitelům na tuzemských školách chybí příležitosti, kde by se mohli dozvědět, že děti lze hodnotit i jinak než jen známkou z písemného testu nebo zkoušení před tabulí.
Článek najdete ZDE (bohužel je rozhovor umístěn v placené části serveru).