V 2. bloku konference MŠMT „Škola pro budoucnost – budoucnost pro školu“ 14. 11. 2016 „Postavení učitelů – vzdělávání učitelů a vstup do profese“ vystoupila s praktickými zkušenostmi ředitelka ZŠ Rodinná v Plzni Mgr. Bc. Pavla Jedličková.
„Podpůrný systém novým učitelům:
Cíl – motivovaný kvalitní učitel
– Umí a chce – oceňujeme a podporujeme
– Umí a nechce – motivujeme a podporujeme
– Neumí a chce – učíme a podporujeme
– Neumí a nechce – ani my nechceme
1. Pracovní náplň a stanovení priorit
2. Přidělení uvádějícího učitele/učitelů
3. Informační zdroje podpory (T:) – společné úložiště – systémový zdroj všech potřebných informací
4. Spolupracující a bezpečné prostředí
5. Sebehodnocení a hodnocení podpory
– Adaptační období – 2 roky
– 1. rok je rozhodující – projev jeho dovedností a charakterových vlastností („učitelské srdce“ – má rád děti a svoji práci)
– Největší a opakující se problém – vztah k žákům a komunikace s nimi
– Teorie je základ, ale nestačí.
– Její prosazení v praxi je dlouhodobý proces, na kterém musí spolupracovat celá sborovna jako tým bez ohledu na délku praxe.
– Absence praxe může způsobit velké chyby, které mohou vážně narušit vztahy a dobré klima na škole.“
Prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
Celá konference byla vysílána online, můžete se na ni podívat ZDE.