web o změnách ve vzdělávání
středa 8. září 2010
Zuzana Benešová: David
›
Žáci se zdravotním postižením to nemají v českých školách jednoduché. I když se na jedné straně školy snaží o jejich začlenění do běžného vy...
úterý 7. září 2010
Jiří Varhaník: Víno vstoupilo do celoživotního učení
›
Návrh vzdělávacího programu celoživotního učení „Sommelier“ dokončila gastronomicky zaměřená Vyšší odborná škola, střední odborná škola a st...
pondělí 6. září 2010
Markéta Dvořáčková: Žáci mají reálnější představu o životních nákladech
›
Úroveň finančních znalostí žáků, kteří prošli kurzem finančního vzdělávání Rozumíme penězům, se zlepšila a v projektu získali realističtější...
pátek 3. září 2010
Jaroslav Kalous: Opice na Titaniku – 1. Potřeba tázání
›
Docent Jaroslav Kalous, PhD., je mezinárodní vzdělávací expert, dlouholetý člen redakční rady časopisu Učitelské listy. Působí na Karlově Un...
2 komentáře:
čtvrtek 2. září 2010
Přehled Totalitní léta rok za rokem
›
U příležitosti 42. výročí okupace Československa vojsky Varšavské smlouvy zveřejnil webový portál Nezapomeňte.cz originální srovnávací přehl...
středa 1. září 2010
Dva pohledy na vlastní hodnocení školy
›
Odpovědi dvou ředitelek škol na otázky redakce bulletinu: Mgr. Jany Palanské ze ZŠ J. A. Komenského, Kly a Mgr. Hany Vellánové ze ZŠ v Plané...
1 komentář:
úterý 31. srpna 2010
9. 9. 2010 NG: Umění a věda na podporu dyslektickým dětem
›
9. září proběhne v Národní galerii v Praze – Veletržním paláci Den dyslexie. Vstupné zdarma pro všechny návštěvníky Veletržního paláce v dob...
pondělí 30. srpna 2010
Lucie Holacká: Plánování – možnost, nebo nutnost?
›
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, ředitelem Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách. Zdroj : Na cestě k...
pátek 27. srpna 2010
Bohumíra Lazarová, Milan Pol: Předvídání a analýza očekávaných reakcí lidí na změnu
›
V posledních letech jsou české školy a lidé v nich vystaveni řadě změn. Je zcela přirozené, že některé z navrhovaných či přímo nařizovaných ...
čtvrtek 26. srpna 2010
Pozvání na mezinárodní konferenci
›
Ve dnech 30. 8. až 3. 9. 2010 pořádá Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze mezinárodní konferenc...
středa 25. srpna 2010
Máte ve třídě dítě s autismem?
›
Asociace pomáhající lidem s autismem – APLA Praha, Střední Čechy, o. s., zve na odborné semináře zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí s aut...
Martin Chvál: Plánování autoevaluace
›
Dříve, než začnete plánovat autoevaluační činnosti, je potřeba mít jasno v „nadřazených“ oblastech. V první řadě by měla být vyřešena otázka...
pondělí 23. srpna 2010
Milan Pol: Otázka z prvních – proč? Tentokrát o účelu autoevaluace
›
Plánuje-li člověk autoevaluaci ve vlastní škole buď jako její vedoucí pracovník, nebo jako ten, kdo byl společně s druhými takovým úkolem po...
pátek 20. srpna 2010
Eckhard Klieme a kol.: Kompetence a jejich význam ve vzdělávání
›
Ukázka z časopisu Pedagogická orientace – překlad kapitoly z německé expertízy „Možnosti a předpoklady diagnostiky kompetencí založené na te...
středa 18. srpna 2010
Šedesát šest dětí z kamenické školy se bude od září učit s vlastními notebooky
›
První školní rok projektu VZDĚLÁNÍ21 zakončilo 63 procent dětí z pilotní třídy s vyznamenáním. Základní škola T. G. Masaryka z České Kamenic...
pondělí 16. srpna 2010
Jana Hrubá: Můžeme nějak čelit vzniku deprivantů?
›
Článek z cyklu Nezestárlo. V roce 1996 jsme se ptali jednoho z autorů knihy Vzpoura deprivantů MUDr. Františka Koukolíka, DrSc. Máte pocit, ...
1 komentář:
pátek 13. srpna 2010
Hana Kasíková: Luxus školního pedagoga
›
Článek z cyklu Nezestárlo, který vyšel v Učitelských listech v roce 1995. V Polsku to tehdy byla realita, pokus, jak čelit rostoucím nárokům...
středa 11. srpna 2010
Nutnost vzdělávat dospělé dorazila i mezi libverdské zahrady a parky
›
Ani velmi tradiční školy s více než stopadesátiletou historií a vybudovaným širokým zázemím nemíjí nutnost více se orientovat na celoživotní...
pondělí 9. srpna 2010
Co je letos nového v Pedagogické orientaci?
›
Pedagogická orientace je odborným recenzovaným časopisem, který se zaměřuje na obecnější, aktuální problémy pedagogické teorie a praxe, peda...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web