web o změnách ve vzdělávání
pátek 26. dubna 2013
Magdalena Janků: Marta Mešková – Motivace žáků efektivní komunikací
›
Recenze Magdaleny Janků. Mešková, Marta: Motivace žáků efektivní komunikací . 1. vyd. Praha: Portál, 2012. 136 s. ISBN 978-80-262-0198-4....
čtvrtek 25. dubna 2013
Jana Klimešová: Český pedagogický tezaurus
›
Slovo tezaurus pochází z latiny a původně znamenalo pokladnici, soubor bohatství. V jazykovědě se pojem tezaurus používá pro slovník obsahuj...
středa 24. dubna 2013
O spokojenosti rozhoduje zdraví, práce a rodina, říká Jiří Večerník ze Sociologického ústavu AV ČR
›
Indikátorů vyspělosti a rozvoje je bezpočet a stále se objevují nové. „To nakonec vede až ke konstituování jakési ,vědy o blahobytu‘. Avšak ...
úterý 23. dubna 2013
Zlá doba, občas bída a naštvanost. Zasvěcení lidé otevřeně o životě v Česku
›
Ne všichni odborníci souhlasí s ekonomem Danielem Münichem, že lidé jsou nespokojeni, i když je životní úroveň výrazně vyšší než za socialis...
pondělí 22. dubna 2013
Milan Pol a kol.: Morální dilemata podpory organizačního učení
›
Ukázka z knihy Milana Pola, Lenky Hlouškové, Bohumíry Lazarové, Petra Novotného a Martina Sedláčka „Když se školy učí“. Milan Pol, Lenka ...
sobota 20. dubna 2013
Hanns Petillon: 1000 her pro školy, kroužky a volný čas
›
Kniha je obsáhlým souborem tisíce her, které jsou vhodné pro školy, volný čas, kroužky, domov i letní tábory. Jednotlivé kapitoly nabíze...
pátek 19. dubna 2013
Jiří Mareš: Neviditelná skupina aneb Co s postdoktorandy?
›
Rádi bychom vás upozornili, že vyšlo první číslo letošního ročníku Pedagogické orientace. Editorial Tomáše Janíka a Petra Knechta „Lépe od č...
čtvrtek 18. dubna 2013
Dagmar Wiesnerová: Proč (ne)jet na stáž do zahraničí – pět pro a pět proti
›
Jako ostatně všechno, i stáže mají své výhody a nevýhody. Jsem ovšem pevně přesvědčena o tom, že výhody převažují (a to i přesto, že se práv...
středa 17. dubna 2013
Jitka Gobyová: Rozdělujeme u nás děti příliš brzy?
›
Výstup z únorového kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Je pravdivé tvrzení, že na našich školách příliš brzy rozdělujeme děti na „schopné“ a...
úterý 16. dubna 2013
Projekt Čtení pomáhá slaví druhé narozeniny
›
Více jak 126 tisíc dětí, které načetly přes 19 miliónů korun, a pomohly tak 203 charitativním projektům – to je bilance dvouletého fungování...
pondělí 15. dubna 2013
Měly by být školy řízeny kraji a obcemi, nebo ministerstvem školství?
›
V roce 2002 došlo k výraznému přesunu pravomoci řízení škol z ministerstva školství na obecní a krajské úřady. Přestože bylo hlavním cílem t...
sobota 13. dubna 2013
Jocelyne Robert: Nenech si to líbit!
›
Hodně dětí si myslí, že dospělý může všechno a že si na ně může leccos dovolit. Autorka seznamuje dospělé (rodiče, vychovatele), jak děti ch...
pátek 12. dubna 2013
Startuje nová instituce Centrum vzdělávání všem
›
Od 20. března mohou Jihomoravané využívat zdarma služeb nové instituce Centrum vzdělávání všem. Pomůže jim zorientovat se na trhu celoživotn...
čtvrtek 11. dubna 2013
Jana Hrubá: Co se slabými místy vzdělávacího systému?
›
Druhý kulatý stůl MŠMT ke Strategii 2020 4. dubna 2013 měl ožehavé téma „Odstraňování slabých míst vzdělávacího systému“. Závěry z minuléh...
středa 10. dubna 2013
Svatava Kučíková: EUSTORY – evropská historická soutěž pro studenty SŠ
›
Již posedmé mají čeští studenti možnost zapojit se do mezinárodní dějepisné soutěže EUSTORY. Letošní téma zní: I místo má svou paměť – po st...
úterý 9. dubna 2013
Osm dovedností (nejen) pro matematickou praxi
›
Americké Společné základní standardy pro matematiku zahrnují kromě znalostí konkrétní látky i osm standardů, které by učitelé měli zapojovat...
pondělí 8. dubna 2013
Americká obchodní komora podporuje veřejně prospěšné projekty na českých školách
›
Díky podpoře svých členů, rozdělila Americká obchodní komora z grantového programu One World, Many Voices celkem 520.000 Kč mezi 11 českých ...
sobota 6. dubna 2013
Heiko Etzold, Ines Petzschler: Nápadník aktivit a her do hodin matematiky
›
Kniha patří do edice nápadníků, které si kladou za cíl usnadnit učitelům jednotlivých předmětů výuku a činí ji tak zábavnější a zajímavější....
pátek 5. dubna 2013
Michaela Minárechová a Pavol Marchevský: Učiteľ preprimárnej a primárnej edukácie. Profesiografia v slovensko-česko-poľskom výskume
›
Autori projektu sa zamerali na objasnenie reálnych činností učiteľa počas jeho práce, t.j. zamerali sa na identifikáciu pracovnej aktivity u...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web