Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

pátek 3. dubna 2015

Iva Tomášková: Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole

›
Čtenářská gramotnost je první z gramotností, která umožňuje rozvíjet ostatní gramotnosti. Čtení je velmi důležité pro další rozvoj a vzdělán...
čtvrtek 2. dubna 2015

Bezplatné vstupné do Národní galerie v Praze pro mladé

›
Národní galerie v Praze otevírá zcela zdarma svoje stále expozice pro děti a mládež do 18 let a studenty do 26 let. Dlouhodobý záměr bezp...

Petr Pietraš: Jak zlepšit výuku? Také plošným shromažďováním dat

›
Použití moderních technologií ve školním vzdělávání by se mělo mnohem více zaměřovat například na plošné shromažďování dat – Big Data – a je...
středa 1. dubna 2015

Úloha učitele v 21. století

›
V článku v internetovém časopise Hybrid Pedagogy přirovnává E. Hudson úlohu učitele v 21. století k roli navigátora v neznámém a komplexním ...
úterý 31. března 2015

Jana Hrubá: Potřebujeme data!

›
18. 3. 2015 se konal v Poslanecké sněmovně PČR zajímavý seminář „Proč je rozumné sledovat vliv sociálního původu dětí na jejich vzdělanostní...
pondělí 30. března 2015

Jana Nováčková: DOKUMENTY 64. Hodnocení žáka v kontextu našeho školského systému

›
Jak už víme, hodnocení bylo jedním z prvních velkých témat, kterými se zabývali členové PAU. Toto téma se objevuje v řadě článků v tehdejšíc...
sobota 28. března 2015

Newsletter Edice Moderní dějiny

›
Vážení přátelé! Jak jsme slíbili, informujeme Vás o knižních novinkách, které jsme zařadili do prodeje na našem knižním e-shopu Edice Modern...
pátek 27. března 2015

Vliv živého představení je v mnoha směrech větší

›
Výzkumníci na University of Arkansas se věnují zkoumání toho, jaký přínos pro žáky představují kulturní a naučné aktivity mimo školu, konkré...
čtvrtek 26. března 2015

Děti mají rády filmové adaptace knih. Nejvíce Harryho Pottera

›
Čtyři pětiny dětských a dospívajících čtenářů v průzkumu Čtení pomáhá uvedly, že mají rády, když se kniha zfilmuje. Padesát osm procent resp...
středa 25. března 2015

Dominika Hromková: Univerzity už nebudou dyslektiky zkoušet jako děti, vznikl nový test

›
Dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie. Specifickými poruchami učení trpí čím dál více lidí, čím dál více jich však studuje na vysokých školách. J...
úterý 24. března 2015

Ingrid Čejková: Nuda ve škole

›
Článek přibližuje pohled žáků na prožitek nudy v každodennosti školního života, vyjadřuje se k otázkám příčin vzniku nudy, ke způsobům jejíh...
pondělí 23. března 2015

Josef Vavroušek: DOKUMENTY 63. Program zavedení výuky předmětu „Ekologie člověka“ ve školách všech stupňů“ (1. návrh 5. 10. 1994)

›
V minulých dnech vzpomínala odborná veřejnost dvaceti let od předčasné a tragické smrti Josefa Vavrouška. Připomeňme si také jeho návrh, kte...
sobota 21. března 2015

Novinky Pedagogické knihovny J. A. Komenského za únor 2015

›
Co nového si můžete přečíst z fondů pedagogické knihovny J. A. Komenského? Tematická rešerše Ekonomika školství v ČR 2014 a také anketa o ne...
pátek 20. března 2015

Žáci ve středních Čechách natáčejí vzpomínky odbojářů, disidentů nebo válečných veteránů

›
Vzpomínky na dědečka bojujícího v legiích, holocaust, odsun Němců, nucená kolektivizace, třetí odboj, komunistické lágry, okupace v roce 196...
čtvrtek 19. března 2015

Martin Vlasák: Výuka zobcové flétny na základní škole

›
Hudba rozvíjí zpěv a zároveň působí na citový vývoj dítěte, pěstuje v něm vnímavost, fantazii, pozornost i paměť, rozšiřuje slovní zásobu, z...
středa 18. března 2015

Eva Hníková: Roman se vrhl do vzdělávání

›
Někdejší šéf energetického gigantu ČEZ Martin Roman se o svých podnikatelských aktivitách roky odmítal s novináři bavit. Nyní však na dotazy...

Dominik Dvořák, Karel Starý, Petr Urbánek: Malá škola po pěti letech – proměny školy v době reformy

›
Již více výzkumů konstatovalo, že kurikulární reforma českého školství nedosáhla očekávaných cílů, o příčině však nepanuje shoda. V našem př...
úterý 17. března 2015

Fenomén Londýnská – přijďte se poučit z nedávné historie inovativních škol u nás

›
Po roce 1990 vznikaly inovativní školy v ČR na různých místech, ředitelé těchto škol se často znali mezi sebou. Tvořili sítě a generovali i ...
pondělí 16. března 2015

Miluše Havlínová: DOKUMENTY 62. Úzkost ze zkoušení a školní dráha dítěte v režimu tradiční výuky

›
„Úzkost se vplíží, vkrade do duše dítěte. Nezvána, proti jeho vůli. Ovládá jej. Diktuje mu. Stačí ráno otevřít oči , uvědomit si, že je škol...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.