Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

pondělí 7. prosince 2015

Anna Tomková: DOKUMENTY 93. Podněty z pedagogiky C. Freineta

›
V 90. letech začaly také výjezdy jednotlivců nebo celých pedagogických sborů za zkušenostmi do zahraničí. Svědčí o tom množství článků v Uči...
sobota 5. prosince 2015

Haim Ginott: Umění komunikace s dětmi

›
Jak děti vychovávat, aniž bychom je ponižovali, hodnotit je, aniž bychom je soudili, vyjadřovat hněv, aniž bychom je zraňovali, jak uznat, c...
pátek 4. prosince 2015

Nadace Proměny opět nabízí pomoc školním zahradám

›
O grant ve výši až 800 tisíc Kč a odbornou konzultační podporu mohou ode dneška žádat školky z Jihočeského a Plzeňského kraje nebo Prahy u N...
čtvrtek 3. prosince 2015

Marie Homerová: Kreativita ve školní výuce?

›
Kdo má tvořivé vlohy? Jak se projevuje kreativita? Jakou roli hraje škola v rozvíjení mimořádných schopností a talentů? To jsou otázky, nad ...
2 komentáře:
středa 2. prosince 2015

Jan Záluský: Školy připravují i na profese, které teprve vzniknou

›
Neustálé zrychlování technologického pokroku způsobuje, že klasická škola ztrácí monopol na vzdělávání. Internet je dnes již téměř všude a k...
úterý 1. prosince 2015

Hana Vaverková: Život je krásný!…

›
Motto našeho posledního semináře a taky název mého oblíbeného filmu. Je válka, jsou v koncentráku, jde o život. A táta říká svému malému syn...
pondělí 30. listopadu 2015

Karel Rýdl: DOKUMENTY 92. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti

›
V současnosti jsme svědky vzniku různých soukromých či „rodičovských“ škol, které vyrůstají z pocitu nespokojenosti se systémem státních ško...
sobota 28. listopadu 2015

Hravá klasika: rádio Classic Praha dětem poodkrývá svět hudby

›
Rádio Classic Praha představuje vzdělávací projekt pro děti Hravá klasika. Nový čtyřicetidílný cyklus je určen dětem předškolního a mladšího...
pátek 27. listopadu 2015

Jana Hrubá: Shodne se MŠMT s pedagogy na budoucnosti pro školy a jejich žáky?

›
Ministerstvo školství v poslední době pokročilo ve zveřejňování informací. Na celodenní konferenci „Škola pro budoucnost – budoucnost pro šk...
čtvrtek 26. listopadu 2015

Jana Odstrčilová: Za změnou je učitel

›
Reportáž z mezinárodní konference Teachers-Agents of Change: A strategic approach to anchoring development education in formal education sys...
středa 25. listopadu 2015

Ivana Gračková: Díky dvěma učitelům ve třídě se může více experimentovat

›
Párová výuka neznamená pouze spolupráci dvou učitelů v hodinách, ale také společnou přípravu, plánování i vyhodnocování. Díky dvěma učitelům...
úterý 24. listopadu 2015

Jana Nováčková: Nevzdělanost v otázkách vzdělávání je velká

›
Že je s naším školstvím něco hodně v nepořádku, jsem si uvědomila brzo po nástupu do svého prvního zaměstnání – do pedagogicko psychologické...
pondělí 23. listopadu 2015

Vladimír Václavík: DOKUMENTY 91. Cesta ke svobodné škole

›
V 90. letech bylo třeba znovu navázat na tradice reformní pedagogiky, orientovat se v progresivních směrech výchovy a vzdělávání v zahraničí...
sobota 21. listopadu 2015

Vanessa Rogers: Hry a aktivity pro zkoumání emocí pro děti školního věku

›
Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní p...
pátek 20. listopadu 2015

Nová Asociace svobody učení

›
Jestli jste nebyli na konferenci Svobodné vzdělávání 2015, určitě si o ní něco vyhledejte. Pořádala ji SvobodaUčení.cz – komunita lidí, kte...
čtvrtek 19. listopadu 2015

Prohlášení SKAV k vládnímu záměru zavést povinné předškolní vzdělávání

›
My, členské organizace SKAV , vyjadřujeme tímto nesouhlas s vládním záměrem zavést v ČR povinné předškolní vzdělávání v podobě, jak ji navrh...
středa 18. listopadu 2015

Barbora Němcová: Ve školních třídách je stále víc cizinců, často neumějí česky ani slovo

›
V Plzeňském kraji usedá do školních lavic stále více cizinců. Pocházejí ze Slovenska, Vietnamu, Ukrajiny, Rumunska i z Bulharska. V roce 201...
úterý 17. listopadu 2015

Andrea Holá: Projevy předsudků v rámci školní třídy

›
Text je zaměřen na školní třídu jako svébytnou sociální skupinu. Přibližuje, jaké jsou negativní dopady chování řízeného předsudky na jednot...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.