web o změnách ve vzdělávání
čtvrtek 17. března 2016
Čtenářská a kritická gramotnost
›
Jaké čtenářské dovednosti u dětí rozvíjet, aby se staly dobrými čtenáři? Jak můžeme rozvíjet čtenářství ve třídě, kde každé dítě je jiné a j...
středa 16. března 2016
Nový web iniciativy Didactica viva s novou rubrikou
›
O iniciativě za oživení didaktiky jsme informovali již před rokem. Nyní spustila nový web mj. se zajímavou novou rubrikou Kancelář pro uv...
úterý 15. března 2016
Hana Vaverková: A zase do Chrudimi
›
Proč? Protože jsme se na tom před deseti měsíci domluvili. To nás bylo 28 a v rámci prvního výjezdu našeho spolku P-AU jsme navštívili školu...
pondělí 14. března 2016
Jana Hrubá: DOKUMENTY 107. Proč a jak hodnotit učitele?
›
V roce 1996 probíhala živá diskuse o problematice hodnocení učitelů nejen ve školách a pedagogických asociacích, ale také mezi akademiky. (V...
1 komentář:
neděle 13. března 2016
Manželství prodlužuje život, přináší ale nadváhu
›
Z výzkumu Sociologického ústavu AV ČR zaměřeného na vztahy mezi rodinou a zdravím vyplynulo, že ženatí muži a vdané ženy jsou zdravější, spo...
1 komentář:
sobota 12. března 2016
Martina Tesařová a kolektiv: Jak na žáky. Zvládání náročných situací ve třídě
›
Při každodenní práci se žáky se učitelé setkávají s různými náročnými situacemi. Vypořádat se s drogami ve škole, žákem, který vyrušuje, nep...
pátek 11. března 2016
Magdalena Hudcová: Proč vznikl nový internetový magazín pro učitele Za katedrou.cz?
›
Žáci i společnost se mění, musí se tedy měnit i učitelé. Věnujte čas alespoň jednou měsíčně novému magazínu a přečtěte si aktuální články za...
čtvrtek 10. března 2016
Jiří Zíka: Analýza pilotáže přijímacích zkoušek. Maturitní zkouška. MATEMATIKA+
›
25. 2. 2016 jednalo LXIX. Akademické fórum – veřejný, volně přístupný seminář JČMF – o matematice. V zápisu z jednání se o úvodní prezentac...
středa 9. března 2016
Kristýna Hrubanová: Stačilo by, kdybyste si s učiteli prostě řekli Ahoj
›
Jak vypadá váš běžný školní den? No tak, jak si ho uděláme.“ Odpověď na tuto banální otázku přesně vystihuje filosofii školy Sands v anglick...
1 komentář:
úterý 8. března 2016
Kateřina Lojdová: Skryté kurikulum, žité příběhy. Narativy studentů učitelství o škole
›
Empirická studie je věnována skrytému kurikulu v příbězích o zkušenostech studentů učitelství se školou. Výsledkem narativní analýzy 88 stud...
pondělí 7. března 2016
Jana Hrubá: DOKUMENTY 106. Návrh programu Učitel z roku 1995
›
Ani se vám nebude chtít věřit, že všechny texty v tomto dílu jsou napsány před dvaceti až jednadvaceti lety. Mnohé věty mohly být napsány dn...
sobota 5. března 2016
Michaela Peterková: Kurz dobré nálady. Lépe zvládejte emoční propady a výkyvy
›
Mizerná nálada, „depka“, deprese. Snad každý ví, o čem je řeč, čím dál víc lidí však emoční výkyvy zvládá obtížně. Trvá-li pokles nálady, ne...
pátek 4. března 2016
Ve školství je třeba táhnout za jeden provaz
›
Financování regionálního školství a školních družin, rozšíření kapacit mateřských a základních škol, odměňování pedagogů či podpora talentov...
čtvrtek 3. března 2016
15. 4. Odborná konference Škola jako místo setkávání 2016
›
aneb učení je zábavné a inspirativní v každém věku Pořadatel : Katedra psychologie FF UK v Praze Určeno pro : učitele MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ a ...
Petr Čornej: Karel IV.
›
Výčet faktů v učebnicích bývá poněkud povrchní, neboť dostatečně neobjasňuje širší souvislosti, ani nepostihuje osobnost zřejmě nejúspěšnějš...
středa 2. března 2016
Hana Vaverková: Ředitel málotřídní školy by měl…
›
Být učitelem na málotřídce je pěkná dřina. Pěkná, ale fakt dřina. Být tam ředitelem, je ovšem často o – jak to říct kulantně – o ústa. Na „v...
1 komentář:
úterý 1. března 2016
Management škol by měl podporovat profesionální rozvoj učitelů
›
David Weston přináší na britském serveru SecEd informace o vzdělávání a profesionálnímu rozvoji učitelů a zaměstnanců ve školství a domnívá ...
pondělí 29. února 2016
Jana Hrubá: DOKUMENTY 105. Vize – první představa o podpůrném systému pro učitele
›
V příštích několika dílech seriálu se budeme zabývat programem Učitel z roku 1995. V souvislosti se současným návrhem Kariérního růstu můžet...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web