Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

sobota 10. prosince 2016

Nina Schautová: Rozhodování a intuice

›
Rozhodování je klíčový psychologický proces. Rozhodujeme se každý den a na našich rozhodnutích závisí náš osud, v případě manažerů nebo poli...
pátek 9. prosince 2016

Bohumíra Lazarová a kol.: Z praxe inkluzivního vzdělávání

›
„Inkluze a inkluzivní vzdělávání se v posledních letech stávají silným tématem v české školské politice i praxi. Snažili jsme se zachovat si...
čtvrtek 8. prosince 2016

Kreativní slovník – výuka anglických slovíček v souvislostech

›
Také máte problémy s anglickými slovíčky? Souvislosti jsou jednou z nejdůležitějších věcí, aby lidé něco pochopili a dlouhodobě si to zapama...
středa 7. prosince 2016

Jiří Zounek: Učení dětí a mládeže v digitálním věku – různá prostředí, místa i kontexty

›
V 3. bloku konference MŠMT „Škola pro budoucnost – budoucnost pro školu“ 14. 11. 2016 „Žák, student – proměny přístupu ke studiu“ přednesl h...
úterý 6. prosince 2016

Bohuslav Sedláček: Pozornost dětí je základním prvkem vzdělávání

›
Koncept všímavosti (mindfulness), který je v řadě zahraničních škol již běžnou součástí vzdělávání, si pomalu hledá cestu i do těch českých....
pondělí 5. prosince 2016

Jaroslav Kozlík: DOKUMENTY 138. Přiblížit pedagogické fakulty životu

›
Autor tohoto článku oslavil v roce 1997 devadesátiny. A přesto jasně viděl, kde je začátek změny. Mezitím dospěla celá generace žáků. Nedávn...
sobota 3. prosince 2016

Arnold Miller, Theresa C. Smith: 101 tipů pro rodiče dětí s autismem

›
Záchvaty vzteku, nezvyklé reakce na běžné situace nebo komunikační problémy, to jsou úkoly, které rodiče dětí s autismem řeší každý den. Něk...
pátek 2. prosince 2016

Bohumíra Lazarová: Řízení inkluze ve škole

›
Centrum školského managementu PedF UK uspořádalo 18. 11. 2016 kulatý stůl „Inkluzivní vzdělávání a školský management“. Debata byla mimořádn...
čtvrtek 1. prosince 2016

Pavla Jedličková: Profesní podpora pedagogů aneb Od výběru k rozvoji

›
V 2. bloku konference MŠMT „Škola pro budoucnost – budoucnost pro školu“ 14. 11. 2016 „Postavení učitelů – vzdělávání učitelů a vstup do pro...
středa 30. listopadu 2016

Jak může učitel osvěžit svou výuku i angličtinu?

›
Čtyři angličtinářky z gymnázia v Broumově dostaly letos na podzim možnost díky programu Erasmus absolvovat čtrnáctidenní metodicko-jazykový ...
úterý 29. listopadu 2016

Iva Stuchlíková: Možnosti a omezení fakult při přípravě budoucích učitelů

›
V 2. bloku konference MŠMT „Škola pro budoucnost – budoucnost pro školu“ 14. 11. 2016 „Postavení učitelů – vzdělávání učitelů a vstup do pro...
pondělí 28. listopadu 2016

Oldřich Šimoník: DOKUMENTY 137. Začínající učitel

›
Na poslední konferenci MŠMT 14. 11. 2016 se také v souvislosti s příspěvkem Mgr. Lucie Hadravové hovořilo o problémech začínajících učitelů....
sobota 26. listopadu 2016

Kevin Leman: Sourozenecké konstelace

›
Aktualizovaná a rozšířená verze bestselleru o výchově sourozenců v rodině. Autor s vhledem a humorem nabízí čtenářům fascinující a často ...
pátek 25. listopadu 2016

„Svět energie“ pomáhá všem generacím rozumět energetice a fyzice

›
Pohled na energetiku a fyziku očima nejrůznějších věkových skupin přináší multimediální aplikace „Svět energie“, nejnovější produkt Vzděláva...
středa 23. listopadu 2016

Jiří Škoda: Učitel na začátku 21. století jako „Všeználek“ moderní doby?

›
Jako další v 1. bloku „Proměny a směřování učitelské profese“ konference MŠMT „Škola pro budoucnost – budoucnost pro školu II“ vystoupil doc...
úterý 22. listopadu 2016

Jiří Chábera, Olga Štěpánková: Vládne v Česku digitální klam?

›
Česko není jedinou zemí v Evropě, jejíž mladí lidé jsou přesvědčeni, že rozumí digitálním technologiím a bez problémů je umí efektivně, účel...
pondělí 21. listopadu 2016

Jana Hrubá: DOKUMENTY 136. Střídání na ministerstvu

›
Tehdy mnozí z nás (ne však všichni) ještě věřili, že změny ve vzdělávání hlavně záleží na osobnosti ministra, každou výměnu jsme očekávali s...
sobota 19. listopadu 2016

Rachel Sperry: Komunikace v problémových situacích s dítětem v MŠ

›
Kniha nabízí dospělým tipy, jak pozitivně reagovat na každodenní náročné situace a problematické chování dětí ve věku od tří do osmi let. ...
pátek 18. listopadu 2016

Zdeňka Havrlíková: Péče o nadané děti v evropské školní praxi

›
Na tuto otázku jsme hledali odpověď společně s partnery mezinárodního projektu STRATEACH (Strategie pro učitele nadaných a talentovaných dě...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.