Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

pátek 10. února 2017

Václav Cílek: Vyhořelá generace. Hrozí nám infarkt duše

›
Lék je celkem banální. Každý jej zná, protože vyrůstá z přirozených potřeb těla i duše – pomalejší pohyb, málo věcí i málo informací, ale za...
čtvrtek 9. února 2017

Výzkum učitelského vyhoření

›
Katedra psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze právě realizuje unikátní výzkum učitelského vyhoření na ZŠ. Máme zhruba 9...
středa 8. února 2017

Jana Kovaříková: Jak ustát každodenní emoční smršť?

›
Emoce a emoční inteligence. Ať už si to uvědomujeme nebo ne, řídí náš život více, než si připouštíme. Emoční inteligence znamená schopnost v...
úterý 7. února 2017

Odborné semináře nakladatelství Raabe pro pedagogy MŠ a SŠ

›
Nakladatelství Raabe pořádá jako novinku sérii odborných seminářů pro učitele. Semináře jsou orientovány na vyučující v mateřských a střední...
pondělí 6. února 2017

Jana Hrubá: DOKUMENTY 146. Můžeme nějak čelit vzniku deprivantů? Ptáme se jednoho z autorů knihy Vzpoura deprivantů MUDr. Františka Koukolíka, Dr. Sc.

›
Když se při přípravě tohoto seriálu probírám Učitelskými listy, nacházím čím dál víc článků, které jako by se vyjadřovaly k současným problé...
1 komentář:
sobota 4. února 2017

Pavla Petrů-Kicková: Poznáváme, hýbeme se a tvoříme s dětmi od dvou let ve školce

›
Kniha Pavly Petrů-Kickové je určena učitelům a učitelkám v mateřských školách a nabízí jim pomoc pro práci s dětmi od dvou do tří let. S ...
pátek 3. února 2017

Jaké má být vedení školy?

›
Má být ředitel školy hlavní administrátor, tvůrce obsahu výuky, garant profesionálního rozvoje učitelů nebo od každého trochu? Jaký výcvik d...
čtvrtek 2. února 2017

Jana Hrubá: Setkání lídrů

›
Iniciativa Úspěch pro každého žáka pod záštitou Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) a o. p. s. Pomáháme školám k úspěchu uspořáda...
středa 1. února 2017

Digitální inteligence

›
Dopad technologií se stále zvyšuje. Odborníci odhadují, že do deseti let bude k internetu připojeno 90 % celé světové populace. Děti s techn...
úterý 31. ledna 2017

Jiří Chábera: Umět číst, psát a počítat již nestačí – je nutné umět cizí jazyk a být digitálně gramotný

›
Devadesátá léta 20. století byla ve znamení velkého tlaku na výuku cizích jazyků. První dekáda 21. století se naopak zaměřila na počítačové ...
pondělí 30. ledna 2017

MŠMT: DOKUMENTY 145. Program Učitel

›
V současné době je hitem číslo jedna kariérní řád. Není to žádná novinka – o mnohem širší podpoře učitelů jsme diskutovali v NEMES od roku 1...
sobota 28. ledna 2017

Eva Štanclová: Veselý rok s pohádkami. Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí

›
Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potře...
pátek 27. ledna 2017

Tomáš Hajzler: Co máš na své škole rád/a?

›
Napadlo nás… položit dětem u nás ve škole jednoduchou otázku: „Co máš na své škole rád/a?“. Přišlo nám to jako důležitá otázka, kterou bycho...
čtvrtek 26. ledna 2017

Jiří Mach: České děti a učitele škola nebaví nejvíc ze všech vyspělých zemí

›
Klesá počet dětí, které chodí rády do školy. V mezinárodním srovnání je v ČR nejméně nadšenců pro školu ze všech zemí OECD. Učitelé si ale n...
středa 25. ledna 2017

Ojedinělý průzkum YMCA ukazuje, co vadí mladým Čechům

›
Nedostatek vody, šikana i to, že nenávidím své rodiče. I takhle vypadají odpovědi mladých lidí od 6 do 30 let z celého Česka v kampani Nením...
úterý 24. ledna 2017

Markéta Majerová: Demokracie a vzdělávání spolu souvisí

›
„Pokud za vzdělání považujeme víc než profesní přípravu, tak do něj patří v širším slova smyslu také rozvíjení osobnostních rysů, včetně obč...
pondělí 23. ledna 2017

Eigil Kæjrgaard, Rima Martineniene: DOKUMENTY 144. Pětkrát hurá demokracii. O demokracii v každodenní praxi školy

›
V roce 1997 jsme vydali za podpory nadace Open Society Fund Praha velmi úspěšnou knížku dánského autora a litevské autorky, která jako by v ...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.