web o změnách ve vzdělávání
středa 10. května 2017
Do ČR míří nový modul ECDL zaměřený na práci s informacemi. Češi chtějí zlepšovat svoji informační gramotnost
›
Zástupci irské nadace ECDL Foundation a České společnosti pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) byl v ČR, jako v první zemi na světě, předsta...
úterý 9. května 2017
Zuzana Sochorová: Co když neudělám maturitu
›
Neudělali jste některý z předmětů státní maturity? Nebo vás "vylili" od zkoušky profilové části? Případně vás skolila chřipka a mí...
pondělí 8. května 2017
Jana Hrubá: DOKUMENTY 158. Nekonečný příběh státní maturity?
›
Je jasné, že novinové titulky se ucházejí o pozornost čtenáře, a proto bývají nadsazené a v poslední době nezřídka i zbulvarizované. Přesto ...
sobota 6. května 2017
Reuven Feuerstein a kol.: Myslet nahlas – mluvit nahlas. Přístup k rozvoji řeči
›
Feuersteinova metoda zlepšuje poznávací dovednosti člověka a jeho schopnost organizace informací. Podle autora není inteligence neměnnou str...
pátek 5. května 2017
Pracovat nahlas
›
Konzultantka v oblasti profesionálního rozvoje a vzdělávání Sahana Chattopadhyay přibližuje praxi „pracovat nahlas“ (working out loud), kter...
čtvrtek 4. května 2017
Petra Dočkalová: Metody zprostředkovaného učení v praxi
›
Jak lze ve vzdělávání vymyslet to, aby děti převzaly kompetenci sebekontroly, zodpovědnosti za své rozhodnutí a pracovaly s cíli? Nejde to j...
středa 3. května 2017
Hana Balášová: Standard konektivity škol – na co si dát pozor při realizaci
›
V minulém roce byly v rámci IROP vyhlášeny výzvy, které základním, středním a vyšším odborným školám umožňovaly žádat o dotace na stavbu, st...
úterý 2. května 2017
Radka Kvačková: Jana Straková – Řekněme přesněji, co učit
›
Ta věta se v poslední době ozývá z různých koutů: Nejlepší by bylo vrátit se k osnovám. Rozuměj školním. Těm, které nedávaly učitelům volnos...
pondělí 1. května 2017
DOKUMENTY 157: Skupina CZ-21 – Alternativa k návrhu reformy maturitní zkoušky
›
V dílu 156 jsme prezentovali na ukázkách z Učitelských listů názory na zavedení státní maturitní zkoušky na počátku procesu a první výsledk...
sobota 29. dubna 2017
Jiří Červinka: Hurá na tábor!
›
Prakticky zaměřená publikace nabízí činnosti, hry a přírodní náměty určené pro nejrůznější typy táborů (skautské, turistické, zálesácké apod...
pátek 28. dubna 2017
Už jste objevili web Pravopisně.cz?
›
Projekt Pravopisně.cz je nápadem dvou bývalých studentů Katedry českého jazyka a literatury, která spadá pod Pedagogickou fakultu Univerzit...
čtvrtek 27. dubna 2017
Olga Medlíková: Jak zapojit děti do domácích prací
›
„Zalej kytky!“ – „Už zase?!“ „Vynes odpad!“ – „Proč furt já, proč s tím nejde ségra?!“ „Stav se pro máslo a chleba.“ – „Ach jo, dyť jsme byl...
středa 26. dubna 2017
Anna Petrželková: Hlas školáka je stejně důležitý jako hlas učitele
›
Je to už půl roku, co se skupina pracovníků ze Střediska volného času Lužánky vydala na pracovně-vzdělávací cestu na Island. Program cesty b...
úterý 25. dubna 2017
Čeho si v práci nejvíc cení mladí zaměstnanci
›
Čerství absolventi jsou zpravidla pod velkým tlakem. Škola je po mnohaletém studiu vyplivla do opravdového života a nechala dál všechno na n...
pondělí 24. dubna 2017
Jana Hrubá: DOKUMENTY 156. Početí státní maturity
›
Neustávající problémy kolem státní maturity mě přiměly, abych se ponořila do její historie zachycené (jistě neúplně) v Učitelských listech. ...
sobota 22. dubna 2017
Milena Lipnická: Poradenská činnost učitele v mateřské škole
›
Určitá míra svépomoci učitelů v poradenské práci určitě nevymizí. Vždyť odborníci pořád nejsou po ruce a také knih či metodických příruček s...
pátek 21. dubna 2017
Michal Novák: Těšíte se na inkluzi?
›
Autor v článku píše: „Seznamte všechny zúčastněné se všemi dostupnými informacemi a pak se jich zeptejte, čemu dají přednost!“ To je přesně ...
4 komentáře:
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web