Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

středa 24. května 2017

David Kohout: Linka bezpečí v době youtuberů. Na děti jsou dnes kladeny neuvěřitelné nároky, říká její šéf

›
Ve dne i v noci, přes týden i o víkendu pomáhají konzultanti na Lince bezpečí dětem s jejich potížemi. Nejvíce je přitom trápí vztahy mezi v...
úterý 23. května 2017

Ludmila Trapková: Rodina je živý systém

›
Působí nenápadně, mluví klidně a tiše – a už na první pohled vzbuzuje důvěru. Ideální kombinace pro klinickou psycholožku a psychoterapeutku...
pondělí 22. května 2017

Jana Hrubá: DOKUMENTY 160. Proč často selhávají ve škole i tzv. "normální" děti?

›
„Naše děti většinou odpovídají v různých průzkumech, že nemají školu rády, netěší se do ní po prázdninách (maximálně se těší na spolužáky), ...
sobota 20. května 2017

Mihaly Csikszentmihalyi: Flow a práce

›
Profesor Csikszentmihalyi celosvětově proslul knihou Flow. V publikaci Flow a práce aplikuje svůj slavný koncept na pracovní prostředí a svě...
pátek 19. května 2017

Dětská hra v ohrožení

›
Jessica Alexander se na serveru The Local.dk zamýšlí nad povahou neřízené dětské hry v životě. K tématu ji přivedla návštěva dánské Mezináro...
čtvrtek 18. května 2017

Jana Hrubá: Škola ve světle celospolečenských změn

›
Tak se jmenovala letošní konference iniciativy Úspěch pro každého žáka, která se konala 25. května 2017 v pražském centru současného umění D...
1 komentář:
středa 17. května 2017

Jana Kropáčková, Hana Splavcová: Vývojová specifika dvouletých dětí aneb Proč jsou dvouleté děti jiné

›
Období mezi druhým a třetím rokem je v životě dítěte velmi důležitým a významným obdobím, ve kterém dochází k intenzivnímu rozvoji řeči, k v...
úterý 16. května 2017

ČŠI: Využívání individuálních výchovných programů v základních školách

›
Individuální výchovný program by rozhodně neměl být vnímán jako sankce, ale jako způsob, jak nastavit účinnou spolupráci tak, aby došlo k el...
pondělí 15. května 2017

Karel Rýdl: DOKUMENTY 159. Metoda týmového vyučování

›
Jak už jsme se zmiňovali, členové NEMES se snažili co nejvíce publikovat a také přinášet do českého školského prostředí podněty ze svých zah...
sobota 13. května 2017

David Fontana: Sociální dovednosti v praxi

›
Jak dobře vás znají ostatní? Jak dobře znáte lidi, se kterými pracujete? Co můžete udělat pro zlepšení svých sociálních dovedností? Kniha ...
čtvrtek 11. května 2017

Technologie ve vzdělávání

›
Server KQED News představuje vizualizaci výstupu z patnáctého ročníku společného setkání Konsorcia nových médií a Konsorcia síťování škol, p...
středa 10. května 2017

Do ČR míří nový modul ECDL zaměřený na práci s informacemi. Češi chtějí zlepšovat svoji informační gramotnost

›
Zástupci irské nadace ECDL Foundation a České společnosti pro kybernetiku a informatiku (ČSKI) byl v ČR, jako v první zemi na světě, předsta...
úterý 9. května 2017

Zuzana Sochorová: Co když neudělám maturitu

›
Neudělali jste některý z předmětů státní maturity? Nebo vás "vylili" od zkoušky profilové části? Případně vás skolila chřipka a mí...
pondělí 8. května 2017

Jana Hrubá: DOKUMENTY 158. Nekonečný příběh státní maturity?

›
Je jasné, že novinové titulky se ucházejí o pozornost čtenáře, a proto bývají nadsazené a v poslední době nezřídka i zbulvarizované. Přesto ...
sobota 6. května 2017

Reuven Feuerstein a kol.: Myslet nahlas – mluvit nahlas. Přístup k rozvoji řeči

›
Feuersteinova metoda zlepšuje poznávací dovednosti člověka a jeho schopnost organizace informací. Podle autora není inteligence neměnnou str...
pátek 5. května 2017

Pracovat nahlas

›
Konzultantka v oblasti profesionálního rozvoje a vzdělávání Sahana Chattopadhyay přibližuje praxi „pracovat nahlas“ (working out loud), kter...
čtvrtek 4. května 2017

Petra Dočkalová: Metody zprostředkovaného učení v praxi

›
Jak lze ve vzdělávání vymyslet to, aby děti převzaly kompetenci sebekontroly, zodpovědnosti za své rozhodnutí a pracovaly s cíli? Nejde to j...
středa 3. května 2017

Hana Balášová: Standard konektivity škol – na co si dát pozor při realizaci

›
V minulém roce byly v rámci IROP vyhlášeny výzvy, které základním, středním a vyšším odborným školám umožňovaly žádat o dotace na stavbu, st...
úterý 2. května 2017

Radka Kvačková: Jana Straková – Řekněme přesněji, co učit

›
Ta věta se v poslední době ozývá z různých koutů: Nejlepší by bylo vrátit se k osnovám. Rozuměj školním. Těm, které nedávaly učitelům volnos...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.