web o změnách ve vzdělávání
pondělí 10. února 2020
Čas Probuzení – osnovy neexistují!
›
Už nějaký ten pátek jsem měl v plánu napsat článek a zároveň výzvu s jasným obsahem: „Lidi, sakra, osnovy už neexistují!“ Ale realita předči...
sobota 8. února 2020
Dagmar Šafránková: Pedagogika
›
Publikace slouží k základní orientaci v pedagogice jako moderní vědě. Je koncipována jako učebnice základů pedagogiky a didaktiky s úvodem d...
pátek 7. února 2020
Každý sám a vlastním tempem. Jak může fungovat blended learning?
›
Pokud vstoupíte do třídy v Eastern Senior High School v americkém Washingtonu, pravděpodobně spatříte neočekávanou scénu. Studenti totiž nes...
čtvrtek 6. února 2020
Bořivoj Brdička: Jak vypadá na kompetence orientovaná výuka?
›
Dnes často skloňovaným trendem (včetně naší Strategie 2030+) je výuka orientovaná na kompetence. O výsledcích The Canopy projektu v tomto sm...
středa 5. února 2020
Petr Pabian: Jak učinit kompetence skutečným cílem vzdělávání
›
Vstupní text pro Strategii 2030+ deklaruje, že prvním ze dvou hlavních cílů strategie vzdělávání má být zaměřit se „více na získání kompeten...
úterý 4. února 2020
ČŠI: Současné nastavení RVP zhoršuje kvalitu vzdělávání
›
Česká školní inspekce konstatovala již v roce 2018: „Jakkoli rámcové vzdělávací programy stanovují tzv. očekávané výstupy, kterých by měli v...
pondělí 3. února 2020
O nutnosti redukovat RVP všichni mluví, ale snížení objemu výuky není na obzoru
›
Pro porovnání se současným stavem připomínáme zápis a obrazový záznam z kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Revize RVP. Komu tím prospějeme?...
1 komentář:
sobota 1. února 2020
Jana Bílková: Posilování mentální kondice
›
Možná by se vám tato kniha hodila při plnění novoročních předsevzetí. Ve škole je dobrá mentální kondice opravdu zapotřebí (a využijete třeb...
pátek 31. ledna 2020
Radkin Honzák: Výchova není jen škola
›
Byla tehdy zima, jak má být, mně bylo hrdých sedm let a vypravil jsem se s bruslemi zvanými šlajfky, které jsem dostal od Ježíška a kličkou ...
čtvrtek 30. ledna 2020
Jitka Mašatová: Co mají společného úspěšné firmy a dobré školy? Smysl a podstatu
›
Úspěšné firmy se od těch neúspěšných zásadně odlišují. Nejen finančními výsledky, ale celkovým nastavením, všemi aspekty firemní kultury. A ...
středa 29. ledna 2020
Markéta Hronová: Neumíš – naučíme tě. Nechceš – odejdi. Ve Varnsdorfu mají studenti jasno
›
Výstižné firemní heslo TOS ve Varnsdorfu dostanou k zapamatování všichni, kdo začnou navštěvovat školu založenou firmou. Zdroj : Aktuáln...
úterý 28. ledna 2020
Kateřina Zemanová, Tomáš Pacovský: Škole hrozilo zavření, přežila díky svazku
›
Škola – klíč k přežití vesnice, myslí si velká část starostů. Jenže malé obce si ji často nemůžou dovolit. Řešení přitom může být snadné. ...
pondělí 27. ledna 2020
Milan Vácha: Co (z)může zřizovatel školského zařízení
›
Co všechno může a na co se zmůže zřizovatel školského zařízení? Samozřejmě – posílat škole peníze. Na cokoli. Ale je to vše? Opravdu tady ro...
sobota 25. ledna 2020
Logopedický kalendář 2020 děti vede a motivuje k nácviku správné výslovnosti
›
Správná výslovnost obávaného R, Ř a také dalších hlásek bývá pro děti velkou výzvou, kterou se jim ne vždy podaří úspěšně zdolat. Potíže s ř...
pátek 24. ledna 2020
Education Week: 10 jednoduchých kroků, jak zlepšit třídní klima
›
Rádi bychom upozornili na článek publikovaný na webu Education Week, jenž upozorňuje na zvyšující se počet dětí, které svým problémovým chov...
čtvrtek 23. ledna 2020
Kateřina Perknerová: Na problémové děti křik neplatí
›
Vznešené řeči o inkluzi jsou pěkné, ale víc by mi pomohla rada, co si počít s dítětem, které bezdůvodně kouše a kope spolužáky, nebo si při ...
středa 22. ledna 2020
Alena Dostálová: Dobré vztahy mezi žáky jako důležité téma školy
›
Řešení narušených vztahů mezi žáky ve třídě je klíčovou službou našeho školského poradenského pracoviště Mozaika v Hradci Králové. Školy zří...
úterý 21. ledna 2020
Zuzana Hronová: S obměnou učebnic je to dnes horší než za komunismu, tvrdí nakladatel Fraus
›
Zná to asi každý – staré, špinavé a rozpadlé učebnice, které se dědí z třídy na třídu, v kolonkách vzadu přibývají další a další jména, čast...
pondělí 20. ledna 2020
Martin Macháček: Zvážit, co budou absolventi skutečně potřebovat v životě
›
MŠMT uveřejnilo dílčí i obsáhlejší Podněty k dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do r. 2030 . Je zajímavé si pročíst, kterých téma...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web