Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

pátek 28. února 2020

Mikuláš Kroupa: Přibývá škol, kde učí moderní dějiny vyprávěním příběhů

›
Žáci zapojení do projektu Příběhy našich sousedů mají zvláštní úkol: vybrat si starého člověka ve svém okolí, poprosit ho o rozhovor a natoč...
čtvrtek 27. února 2020

Zuzana Hronová: Učit dějepis jako telefonní seznam je k ničemu, říká historik a testuje „laboratoř"

›
Tým kolem historika Kamila Činátla pracuje na moderní výuce dějepisu. Ukazuje učitelům, že i v tomto předmětu mohou být žáci aktivní a místo...
středa 26. února 2020

Jitka Polanská: Jak rozečíst dítě? Když škola nechá žáky číst, co chtějí, třeba z nich vyrostou čtenáři Prousta. Jinak spíš ne

›
Dřív se ve škole knížky četly tajně. Únik z nudy do fiktivního světa přinášel slast s příchutí zakázaného ovoce. Čtenářské dílny, kde si kaž...
úterý 25. února 2020

Projekt Pomáháme školám k úspěchu plánuje rozšíření do stovky veřejných základních škol

›
Rodinná nadace manželů Renáty a Petra Kellnerových dlouhodobě usiluje o zlepšení kvality vzdělávání ve veřejných základních školách. Činí ta...
pondělí 24. února 2020

Markéta Hronová: Nejlepší škola pro učitele je v kůži žáka

›
Absolventi pedagogických fakult si nejvíce stěžují na nedostatek praxe. Nejsou si jisti, jak pracovat s kázní dětí nebo jak vymyslet zábavno...
sobota 22. února 2020

Adam Kahane: Spolupráce s nepřítelem. Jak vyjít s lidmi, s nimiž nesouhlasíme

›
Spolupráce se v dnešním světě stává stále náročnější a zároveň nezbytnější. Pokud chceme, aby vzniklo něco, na čem nám opravdu záleží, často...
pátek 21. února 2020

Klára Jabůrková: Topíme se ve svobodě?

›
Je to téměř patnáct let, kdy vstoupily v platnost kurikulární reformy – rámcové vzdělávací programy. Daly školám jedinečnou možnost zcela se...
čtvrtek 20. února 2020

Julie Hrstková: Co se školami, kde neumí učit?

›
Představte si školu, kde je největším strašákem maturita z češtiny. Hlavně kvůli literatuře, již nikdo nečte a číst ani nehodlá, protože vět...

Jitka Mašatová: Alternativní školy: anarchie, nebo promyšlený přístup? Jednou z odpovědí je Daltonský plán

›
Není vám jasné, jak se ve svobodných školách, které jsou založeny na dobrovolnosti, mohou děti vůbec něco naučit? Je pro vás záhadou, jak mo...
středa 19. února 2020

Kevin Currie-Knight: Mozek je stroj na učení a zapomínání. Co to znamená pro sebeřízené vzdělávání?

›
Lidé se často obávají, že neúčastní-li se vzdělávání v konvenčních školách, nebudou si toho tolik pamatovat. Výzkum však ukazuje, že si pama...
úterý 18. února 2020

Jana Nováčková: Něco víc o tom, že vnitřně řízené vzdělávání není cesta do pekel

›
8. února vyšel na Aktualne.cz článek paní Hronové s provokativním názvem Zrušme povinnou školní docházku, je to vězení, žádá projekt Svoboda...
1 komentář:
pondělí 17. února 2020

Zuzana Hronová: Zrušme povinnou školní docházku, je to vězení, žádá projekt Svoboda učení

›
Svobodné školy jsou přesvědčené, že děti vědí lépe než dospělí, co je pro ně ve vzdělávání dobré, a tudíž si ho mají řídit samy. Učit se to,...
sobota 15. února 2020

František Tichý: Výchova jako dobrodružství. To se v té Přírodní škole učíte na stromech?

›
Kniha představuje konkrétní doporučení z 23leté praxe fungování Gymnázia Přírodní škola. Ocení ji především ti, kdo se rozhodli věnovat dobr...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.