web o změnách ve vzdělávání
sobota 20. června 2020
Ondřej Šteffl: Sezení ve škole zabíjí nadání
›
Nejdelší prázdniny v dějinách zásadně promění celé české školství. Pandemie koronaviru postrčila celý systém o několik let dopředu, ukázala,...
pátek 19. června 2020
Jan Straka: Jediná jistota je teď nejistota
›
Další z rozhovorů pro výroční zprávu Nadace České spořitelny je se spoluředitelem organizace Učitel naživo. Jak pandemie ovlivnila jejich či...
čtvrtek 18. června 2020
Jaroslav Mašek: Co udělám v online výuce jinak, až se znovu zavřou školy?
›
Těžko se té myšlence dá vyhnout? Možnost, že se v budoucnu znovu zavřou školy, je bohužel reálná a je nutné s ní dopředu počítat. Zdroj ...
středa 17. června 2020
Veronika Tulef: Co nám virus ukázal o státním školství
›
Současná krize nám, mimo všechny neblahé důsledky, ukázala i nesmírnou závislost populace na systému povinné školní docházky. Ve chvíli, kdy...
2 komentáře:
úterý 16. června 2020
Do formativního hodnocení by učitelé měli zapojovat také své žáky
›
Přinášíme další rozhovor na téma formativní hodnocení žáků. Tentokrát jsme o zkušenostech se slovní formou hodnocení hovořili s Monikou Olšá...
pondělí 15. června 2020
Do úsilí o zlepšení vzdělávání vstupuje think tank Karlovy univerzity
›
Univerzita Karlova zahájila ve středu 10. června 2020 činnost nového think tanku „Vzdělávání21“. Jedná se o odbornou platformu univerzity, j...
Jana Hrubá: Co mě napadalo na tiskové konferenci UK
›
Jak asi čtenáři vědí, hodně pamatuji. Učitelských aktivit usilujících o změny ve vzdělávání se účastním od roku 1990. Snad si tedy mohu dovo...
sobota 13. června 2020
Lucie Kocurová: K čemu jim to bude? ptají se rodiče, když vidí, co se jejich děti učí. Proč to v mnohých školách stále vypadá jako před 30 lety?
›
Chodí teď za vámi děti častěji než dřív, protože potřebují pomoct s referátem nebo něco vysvětlit? Rodiče mají v době koronaviru unikátní ša...
pátek 12. června 2020
Ondřej Neumajer: Doba vzdělávání na dálku je plná příležitostí
›
Jako člověk, který se celý svůj profesní život zabývá rozvojem digitální gramotnosti, bych asi mohl vítězoslavně (a cynicky) konstatovat: „J...
čtvrtek 11. června 2020
Ondřej Šteffl: Čelit rizikům a využít příležitosti
›
Požadavky školy nejsou zákon. Nesplníte-li něco, nestresujte sebe ani děti. Hlavně ale nepropásněte nevídanou příležitost, aby se během koro...
středa 10. června 2020
Josef Soukal: Jsme pozitivní aneb Oceán nápadů a činů
›
Ve svých příspěvcích zde bývám spíše kritický, tentokrát se ale soustředím na to pozitivní, co dnešek přináší – a naštěstí i ve zlých časech...
úterý 9. června 2020
Jiří Řehák: Koronavirová naděje pro školství
›
Jen nemnoho oborů lidské činnosti prošlo za posledních 200 let tak malými změnami jako školství. Zdroj : blogy Aktuálně, Pohled zblízka ,...
pondělí 8. června 2020
Jan Vepřek: Z krize kam?
›
Kdo se neučí, ten neroste. Pokud i školy ustrnou na tom, že tato krize je za námi a nic si z toho neodnesou, bude to škoda. Naskytla se příl...
Jana Hrubá: Čas na rekapitulaci
›
Úvod k seriálu Školství v koronakrizi Než se žáci, studenti, učitelé, ředitelé i rodiče rozejdou na prázdniny, nastává čas projít si po t...
sobota 6. června 2020
Animovaný seriál, který seznamuje děti s pravidly bezpečného chování v digitálním světě
›
Jeden svět na školách, vzdělávací program společnosti Člověk v tísni, a Nadace O2 představují nový mediálně-vzdělávací seriál pro děti s náz...
pátek 5. června 2020
Markéta Hronová: Místo školy zahrada, místo učebnic knihovna. Rodičů, kteří učí své děti sami, jsou tisíce a rychle jich přibývá
›
Zatímco statisíce rodičů z celé republiky zjišťují, jaké to je, učit vlastní děti doma, existují rodiny, které se docházky dětí do základní ...
Pandemie koronaviru urychlila zájem českých základních škol o digitalizaci vzdělávání
›
Nadace O2 v rámci druhého ročníku grantového programu O2 Chytrá škola rozdělila více než 4,5 milionu korun. Více než čtvrtina základních ško...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web