Učitelské listy

web o změnách ve vzdělávání

pátek 24. července 2020

Josef Valenta: Global Teacher Pedagogika aneb O čem přemýšleli finalisté GTP CZ 2020

›
Luxujeme stupně pro vítěze, klademe salám na chlebíčky, žehlíme si puky na kalhotách… Čtvrtý ročník české verze Global Teacher Prize, ceny [...
středa 22. července 2020

Vladimíra Spilková: Cesty ke kvalitní přípravě učitelů – co, proč a jak měnit?

›
V návaznosti na reflexi současného stavu přípravy budoucích učitelů a jejích rezerv (uveřejněnou v minulém čísle ) naznačím alespoň ve zkrat...
1 komentář:
pondělí 20. července 2020

Karel Gargulák: Kompetence, gramotnosti, uzlové body: cíle proměny kurikula prozatím vyvolávají spíše rozpaky

›
V posledním červnovém týdnu představilo ministerstvo školství návrh textu  Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+. Po několikaměsíční přípra...
sobota 18. července 2020

Šmelová Eva, Prášilová Michaela a kol.: Didaktika předškolního vzdělávání

›
Publikace se zabývá základními aspekty předškolního vzdělávání se zřetelem na specifika dítěte předškolního věku. Autoři se věnují tradičním...
pátek 17. července 2020

Josef Mačí: Škola z jiného vesmíru na konci světa. Tady se učí šest let dálkově

›
Školy letos zažily šok. Jak učit najednou dálkově? V malé obci Březová na Uherskobrodsku ale byla celá škola připravena. Každodenní distančn...
středa 15. července 2020

Markéta Popelářová: Využívání technologií není zárukou kvalitní ani moderní výuky, říká autor výukové aplikace pro matematiku

›
Jakub Stránský se v rámci společnosti Techambition podílí na vývoji aplikace, která díky umělé inteligenci pomáhá učitelům zatraktivnit výuk...
pondělí 13. července 2020

Barbora Ziková: Sebeřízené vzdělávání – odpověď na nejistou budoucnost?

›
Svět se mění zběsilou rychlostí a držet s ním tempo začíná být stále těžší. Osmnáctiletá studentka Anna se vydá na univerzitu splnit si svůj...
sobota 11. července 2020

Klára Smolíková, Bára Váchalová: Zakousněte se do knihy. Pracovní listy k rozvoji čtenářství

›
Soubor pracovních listů je určený pro žáky 1. až 3. tříd. Úkoly jsou řazeny se vzestupnou náročností, první třetina není příliš textová a po...
pátek 10. července 2020

Lenka Menšíková: Buďme pro děti příkladem

›
Aneb Jak spolupráce rodičů se školou obohatí všechny a nejvíc děti. Proč s dětmi sdílet svou práci a co jim to může přinést. Lenka Menšíková...
čtvrtek 9. července 2020

Markéta Popelářová: Patnáctiminutový rituál, který dětem zlepší školní den

›
Tak jako i dospělí potřebují své ráno začít poklidně, například s kávou a novinami nebo během poklidného hovoru s kolegou, i děti ocení, kdy...
středa 8. července 2020

Tajný učitel: Metody ve stylu sociálních sítí

›
Výuku můžeme občas změnit směrem k 21. století a inspirovat se moderními trendy a sociálními sítěmi. Podle mě to nelze přehánět a dělat to č...
úterý 7. července 2020

Jitka Mašatová: Jak na reflexi, zpětnou vazbu, týmovou spolupráci? Zkuste ‚Slabikář neformálního vzdělávání‘

›
To se takhle sešli čtyři lidé, kteří se dlouhodobě věnují vzdělávání – dětí, mládeže, učitelů – a řekli si, že se během své dlouhé praxe lec...
pondělí 6. července 2020

Barbora Ziková: Learnlife – škola, která učí žít

›
Po první návštěvě Learnlife, vzdělávací laboratoře budoucnosti, jsem samým nadšením celou noc nemohla spát. Tady chci pracovat! Tady, kde se...
sobota 4. července 2020

Jiří Nantl: Co musí Česko udělat, pokud chce uspět

›
Probíhající technologická a digitální revoluce proměňuje nároky na vzdělávání, strukturu pracovního trhu a brzy zřejmě také samotné pojetí p...
pátek 3. července 2020

Hana Matoušů: Najednou je jasněji vidět, jak jsou učitelé nepostradatelní

›
Blíží se vyhlášení cen Global Teachers Prize Czech Republic, jichž je naše nadace generálním partnerem. Jak přípravy ovlivnila pandemie? ...
čtvrtek 2. července 2020

Bořivoj Brdička: Revize vzdělávání z pohledu technologií

›
Je docela jisté, že čistě teoreticky si většina z nás změny světa vyvolané technologiemi uvědomuje. Tvrdíme-li dnes, že v blízké budoucnosti...
středa 1. července 2020

Kamil Kopecký: Proměny českého školství v době koronavirové

›
Jakými proměnami prošlo české školství v době koronavirové krize? Skutečně došlo ke skokovému přechodu k e-learningu? Co se změnilo a co ne?...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web
Používá technologii služby Blogger.