web o změnách ve vzdělávání
středa 24. března 2021
Většina škol udělala v online výuce obrovský pokrok. Desetina ředitelů si ale s její organizací stále neví rady
›
Rok po uzavření škol vydala Česká školní inspekce (ČŠI) svou další, v pořadí již třetí zprávu o stavu distanční výuky v Česku. Vyplývá z ní...
úterý 23. března 2021
Michaela Endrštová: Učitelé chtějí v začátcích podporu
›
Z výzkumu před více než dvěma lety: Nejčastějšími důvody, proč začínající učitelé zvažují odchod ze školství, je nízká prestiž i platy, zave...
pondělí 22. března 2021
Tajný učitel: Příručka pro začínající učitele – tipy 7 učitelů
›
Dnešní text bude trochu odlišný od jiných částí Příručky – požádal jsem totiž další učitele, aby začínajícím a budoucím učitelům dali své vl...
sobota 20. března 2021
Alain Samson: Život je příliš krátký na to, aby…
›
Život je příliš krátký na to, abychom se hodnotili negativně, abychom následovali davy, abychom propadali pesimismu, abychom si života neuží...
pátek 19. března 2021
Online výuka motivuje žáky ke kritickému myšlení, spolupráci a perfektnímu zacházení s moderními technologiemi
›
Vzdálená komunikace a online vyučování běžnou výuku tváří v tvář nikdy zcela nenahradí. Některé z “vynálezů” dnešní doby by se však mohly st...
čtvrtek 18. března 2021
Miroslav Hřebecký: Školy a ministerstvo potřebují provázat. Pomoci může nová úroveň vzdělávacího systému
›
Pandemická situace naplno ukázala, v čem jsou slabiny extrémně decentralizovaného nastavení českého školství. Ministerstvo školství vydává d...
1 komentář:
středa 17. března 2021
Tomáš Feřtek: Pedagogická kvalifikace není totéž, co diplom z fakulty
›
Podstatné je, aby si učitel mohl doplňovat znalosti, dovednosti a schopnosti právě ve chvíli, kdy to potřebuje.
úterý 16. března 2021
Karel Gargulák: Víme, jak dobře připravovat učitele, ale pořád to neděláme
›
V době pandemie se ještě více ukázalo, jak je kvalita učitelské práce a pedagogických kompetencí důležitá. Zároveň se aktuálně mění cíle a o...
pondělí 15. března 2021
Jan Kaczor: „Maturita“ – nevíme, co to je, ale všichni na to máme názor
›
Premiér Andrej Babiš nedávno zcela nečekaně rozvířil vzdělávací debatu "bleskem z čistého nebe" – návrhem na dobrovolné nahrazení ...
3 komentáře:
sobota 13. března 2021
O legiích se děti mohou učit pomocí karetní hry: jednoduše a zdarma
›
V době distanční výuky, kdy učitelé hledají cesty, jak dětem předávat látku v online prostředí, se základním a středním školám nabízí zajíma...
pátek 12. března 2021
Jiří Klabal: Člověk se základním vzděláním by měl minimálně vědět, proč padá na hubu
›
"Nedůležitý? Učím dějiny a literaturu. Odkdy je to nedůležité?“, diví se židovský profesor historie v krakovském ghettu, když mu mladý ...
1 komentář:
Jiří Münich: Testování a zkoušky ve školství: jak fungují a co způsobují
›
Rok co rok se tisíce žáků účastní státní maturitní zkoušky a rok co rok nastane kontroverze okolo jedné nebo více zadaných úloh. Centrum pro...
čtvrtek 11. března 2021
7 tezí k aktuální revizi RVP ZV – otevřený dopis ministru Robertu Plagovi
›
S navrženou revizí RVP vyjádřila nesouhlas i odborná historická komise, která se podílela na formulaci východisek revize dějepisného RVP. Ot...
3 komentáře:
Jak rozumět změnám v RVP pro základní školy? U kulatého stolu SKAV a EDUin se diskutovalo o malé revizi informatiky i o škrtech
›
Digitální svět se za posledních 17 let změnil k nepoznání, žáci základních škol se ale o informačních technologiích stále učí podle rámcovéh...
středa 10. března 2021
Jitka Polanská: Učni za korony – Depresi nemáme, nálada tak na trojku, ale do provozu půjdeme jako nedouci, to je fakt
›
Žáci učebních oborů jako Štěpán, Lukáš a Michal obvykle tráví polovinu školního roku praxí. Tuhle část učení mají ostatně nejraději, ale v d...
úterý 9. března 2021
Karel Gargulák: Žáci, na které jsme zapomněli, potřebují jiné odborné školy a celoživotní profesní vzdělávání
›
Střední školství v České republice nedává žákům prostor využít naplno jejich vzdělávacího potenciálu. Jeho odborná větev není připravena na ...
2 komentáře:
pondělí 8. března 2021
Společenský status učňovského vzdělávání v ČR: vývoj posledních 15 let a srovnání se zahraničím
›
Učňovské vzdělání v Česku vykazuje jeden z nejnižších společenských statusů v rámci Evropy. Je nejméně atraktivní volbou pro žáky hlásící se...
sobota 6. března 2021
Marshall B. Rosenberg: Nenásilná komunikace v praxi
›
Čeká vás nepříjemné setkání se šéfem. Právě vám volala učitelka, aby si postěžovala na vaše dospívající dítě. Je večer a pohádali jste se s ...
pátek 5. března 2021
Štěpán Kment: Školy jsou už v digitálu. Technologie mohou zlepšit vzdělávání po covidu
›
EDUin zveřejnil Audit vzdělávacího systému za rok 2020. Nezávislá analýza shrnuje současnou situaci a také hledá cesty k řešení aktuálních v...
čtvrtek 4. března 2021
František Tichý: Musíme se přizpůsobit situaci, jinak jsme v evoluční pasti
›
Když mu bylo 24 let, založil gymnázium Přírodní škola, které vede dodnes. Je tak po padesátce možná služebně nejstarším ředitelem v Česku, i...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web