web o změnách ve vzdělávání
úterý 20. dubna 2021
Markéta Hronová: Jak vylepšit vzdělávání v Česku? Renomovaný školský reformátor zná recepty
›
Kanadský expert na vzdělávání Michael Fullan je duchovním otcem úspěšné ontarijské reformy školství. Nyní působí jako konzultant vlád různýc...
pondělí 19. dubna 2021
Bořivoj Brdička: Nová pedagogika pro hluboké učení podle Fullana
›
Základní informace o práci kanadského konzultanta vlád ve věci reformy školství, který vystoupí 20. 4. na naší konferenci Úspěch pro každého...
sobota 17. dubna 2021
Michael Fullan jako agent změny ve vzdělávání
›
Tento text přinášíme u příležitosti 9. ročníku Konference Úspěch pro každého žáka, která se uskuteční 20. dubna 2021 online a kde jako hlavn...
pátek 16. dubna 2021
Zuzana Hronová: Ve Velkých Hamrech zvládají školu i děti z vyloučených lokalit. Chce to naslouchat, ne opovrhovat
›
Nerovnost ve vzdělávání se začala kvůli pandemii a lockdownu prohlubovat. Postihuje to především žáky z nefunkčních rodin, pro něž škola pře...
čtvrtek 15. dubna 2021
Josef Mačí: Půl roku je fatální hendikep. Ze školy, která bojuje o každé dítě
›
Uzavření škol nejvíce odnesou žáci ze znevýhodněných rodin. Jak se tomu dá vyhnout? V Krnově razí kombinaci individuálních konzultací, neust...
středa 14. dubna 2021
Markéta Hronová: Člověk se základním vzděláním vyjde stát o tři miliony víc, než kdyby měl střední školu
›
Pomoci dětem z chudšího prostředí dosáhnout na vyšší vzdělání se státu vyplatí. Daniel Prokop se svým týmem PAQ Research a think-tankem IDEA...
1 komentář:
úterý 13. dubna 2021
Pandemie covidu představuje příležitost k transformaci vzdělávání. Setkání s prof. Michaelem Fullanem před Konferencí Úspěch pro každého žáka
›
U příležitosti 9. ročníku Konference Úspěch pro každého žáka : Na vlně změny proběhl 12. 4. 2021 pre-meeting s hlavním řečníkem, Michaelem F...
Registrace na konferenci Úspěch pro každého žáka běží už jen do čtvrtka 15. dubna
›
Konference Na vlně změny se koná on line 20. dubna 2021. Hlavním hostem bude Michael Fullan z Torontské univerzity.
Ivan Motýl: Neučíme se, lítáme venku: Jak vypadá distanční výuka mezi chudými dětmi v Ostravě
›
V deset hodin dopoledne obvykle ve školách končí velká přestávka a začíná třetí vyučovací hodina. Nikoliv v čase lockdownu a ve vyloučené lo...
pondělí 12. dubna 2021
Za ztracený potenciál dětí ze sociálně slabých rodin zaplatíme všichni. Společnost přichází o desítky miliard ročně
›
Kolik česká společnost zaplatí v budoucnosti za to, že nedává všem dětem šanci naplnit svůj vzdělávací potenciál? Nová studie věnovaná nerov...
1 komentář:
sobota 10. dubna 2021
Nechte nás sakra učit dobře: Příběh třicátý – Stýská se mi
›
Jsem učitelkou výchov a společenskovědních oborů na II. stupni ZŠ. Věk 37 let, praxe 5 let. Pátým rokem učím na základní škole umístěné na p...
pátek 9. dubna 2021
Lucie Kocurová: Tátové jsou doma s dětmi. Změní pandemie zažité pořádky v českých rodinách?
›
Ráno vstát, po snídani dát pusu dětem a ženě, odejít do práce. Vrátit se za tmy, dát pusu dětem, spát. Podobně ještě před rokem probíhaly dn...
čtvrtek 8. dubna 2021
Film Zuřivec pomáhá dětem, které se setkávají s domácím násilím
›
Ročně je úřadům nahlášeno přes 2 000 případů domácího násilí v rodinách s dětmi. Skutečný počet je ovšem ještě daleko vyšší, protože většina...
středa 7. dubna 2021
Lucie Korcová: Izolace v pandemii komplikuje mladým přechod do dospělosti. Přicházejí o příležitosti i kontakty
›
Místo toho, aby zažívali první vztahy, hledali si brigády, práci nebo samostatné bydlení, žijí mladí lidé v době koronaviru často v izolaci....
úterý 6. dubna 2021
Jak viděli základní školu před deseti lety a jak ji hodnotí dnes? Unikátní výzkum mezi rodiči z let 2009 a 2019
›
Jsou o něco kritičtější než dříve a ve srovnání s minulou generací kladou spíše než na moderní učebny důraz na lidské kvality učitelů nebo n...
sobota 3. dubna 2021
Dirk de Wachter: Umění být nešťastný. Inspirující pohled na štěstí a smysl života
›
V naší době, kdy se vše točí kolem hledání štěstí a kdy dokonalost a autonomie jako by byly normou, je mnoho lidí zároveň osamělých. Autor, ...
pátek 2. dubna 2021
Neřešme známky, investice do vztahů se nám mnohonásobně vrátí
›
Hosté březnového Kulatého stolu SKAV a EDUin na téma „Jak ošetřit duševní zdraví dětí v době covidu?“ se shodli, že je potřeba upozadit náro...
čtvrtek 1. dubna 2021
Jana Hrubá: Jaká byla nebo nebyla Bílá kniha?
›
Tento text navazuje na 1. část publikovanou v únorovém vydání Řízení školy při příležitosti 20. výročí vydání Bílé knihy. V Učitelských list...
středa 31. března 2021
Jaroslav Krupka: Inspirace od českých sportovců
›
Pro děti běží další týden v domácím prostředí. Školy a většinou také školky zůstávají zavřené a stále není jisté, kdy se děti vrátí do lavic...
úterý 30. března 2021
Martin Višňa: Děti, které sportují a chodí do kroužků, se podle studie cítí lépe. Bez ohledu na prostředí, z něhož pocházejí
›
Jaký je vztah mezi zapojením dětí a dospívajících do organizovaných volnočasových aktivit a jejich zdravím a jaký vliv na to má prostředí, v...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web