web o změnách ve vzdělávání
pondělí 28. června 2021
Výsledky veřejné konzultace: Jak nastavit střední článek, aby zlepšoval učení, wellbeing a rovné šance žáků?
›
V projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+ cítíme spoluodpovědnost za naplňování cílů Strategie 2030+, včetně vytváření středního článku ve...
sobota 26. června 2021
Pavel Bobek: Zjistit, co se kdo v hodině naučil, a jednou nohou vykročit do té další. Explicitní hodina, díl třetí – závěr hodiny
›
Jdeme do finále: z naší explicitně vyučované hodiny zbývá nějakých pět, deset minut. A další na sebe v následujících dnech nenechá čekat. Pr...
pátek 25. června 2021
Šimon Rogner: Studenti pedagogických fakult se zapojí do letního doučování, mnozí pomáhali už s distanční výukou
›
Řada studentů pedagogických fakult se chystá zapojit do výuky na letních doučovacích kempech. Ty mají za cíl snížit dopady pandemie na školy...
čtvrtek 24. června 2021
Markéta Popelářová: Během praxí by student měl získat pohled na život školy. Neměl by si chodit hodinu jen “odučit”
›
Jak vypadají pedagogické praxe během studia na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity? Toto téma jsme otevřely během našeho rozhovoru s J...
1 komentář:
středa 23. června 2021
EDUin: Příprava učitelů musí reagovat na měnící se cíle vzdělávání
›
V Česku stále neexistuje závazné zadání státu na žádoucí kvalitu absolventů učitelských programů.
úterý 22. června 2021
Josef Mačí: Jak vyrobit kvalitní učitele? Před volbami panuje na řešení shoda
›
Vládní i opoziční politici se shodují na tom, že je nutné, aby se proměnila příprava budoucích učitelů. Jedině tak bude dost kvalitních peda...
pondělí 21. června 2021
Ivana Recmanová: Politici ukázali, co si myslí o budoucnosti školství
›
Musí se změnit výuka studentů učitelství? Jak pomoci kantorům po pandemii? Na tyto a další otázky hledali odpovědi zástupci sněmovních stran...
sobota 19. června 2021
Carl Hendrick, Robin Macpherson: Co funguje ve třídě. Most mezi výzkumem a praxí
›
Každý rok jsou publikovány tisíce výzkumných zpráv týkající se výuky a vzdělávání, z nichž některé se vzájemně vyvrací. Jak mohou už tak vyt...
pátek 18. června 2021
Učitelé základních a středních škol dostali od roku 2017 přidáno nejvíc. Nepedagogům a učitelům na vysokých školách plat rostl pomaleji
›
„Mezi roky 2017–2021 se v českém školství konečně výrazně absolutně i relativně zvýšily platy učitelů a některých dalších pracovníků ve vzdě...
čtvrtek 17. června 2021
Václav Korbel, Daniel Prokop: Proč se lidé nehlásí ke studiu učitelství a jak to změnit? Srovnávací ministudie programu Učitel naživo a PAQ Research.
›
V současné době řada škol obtížně hledá učitele a další pedagogické pracovníky. Šetření MŠMT v roce 2019, kterého se účastnilo 99,9 % škol v...
středa 16. června 2021
Nedostatek kvalifikovaných učitelů nelze řešit rezignací na kvalifikaci
›
Úplné vysokoškolské učitelské vzdělání bylo v ČR jako tehdy v jedné z mála zemí uzákoněno již v roce 1946. Jednalo se o krok, který dlouhá d...
úterý 15. června 2021
Ředitelé škol musí znovu do školy
›
Ředitelé základních škol by měli být garanty moderní výuky a jako kompetentní manažeři řídit vzdělání v regionech. Jsou však na tuto úlohu d...
pondělí 14. června 2021
Jednoduchá řešení nejsou, test má funkci rozřazovací, ne srovnávací
›
Kulatý stůl SKAV a EDUin 31. 5. 2021 řešil otázku přechodu žáků mezi základní a střední školou a jak by měl ideálně fungovat?
sobota 12. června 2021
Kristin Roskifte: Každý (se) počítá
›
Na počátku není nikdo. Nula. Na konci je skoro osm miliard lidí. Potkáváme se doma, v lese, na závodech, svatbách, v parku, v dopravní zácpě...
pátek 11. června 2021
Pavel Bobek: Frontální a nonstop formativní. Explicitní hodina, díl druhý – hlavní část hodiny
›
Jedna z pouček o plánování hodin říká: Začni od konce. Jinými slovy, každá hodina stojí na tom, co přesně chceme děti naučit. Namísto přemýš...
čtvrtek 10. června 2021
Hana Košťálová: Psaní a pisatelství v naučných předmětech
›
O psaní se někdy hovoří jako o „technologii, která změnila svět“. Učíme se, že písmo vzniklo před pěti tisíci lety a umožnilo nám, lidem, sd...
středa 9. června 2021
Markéta Rizikyová: Revoluce ve školství: debata místo výkladu. Změny mají přijít už v roce 2023
›
České školství čeká v příštích letech proměna natolik zásadní, že by se dala směle přirovnat k proměně společnosti za průmyslové revoluce. I...
úterý 8. června 2021
Studie Sledování úrovně vzdělávání a wellbeingu ve vybraných zemích
›
Projekt Partnerství ve vzdělávání 2030+ ve spolupráci s PAQ Research připravil inspirativní rešerši pěti zahraničních vzdělávacích systémů...
pondělí 7. června 2021
Návrh opatření k mírnění negativních dopadů pandemie v oblasti vzdělávání a duševního zdraví dětí
›
České pojetí nouzových opatření spojených s pandemií COVID 19 dopadlo na děti a dospívající velmi tvrdě. Uzavírka škol byla v České republic...
1 komentář:
sobota 5. června 2021
Petra Vondrová: Třída plná barev
›
Kniha aktivit pro MŠ zaměřená na celý školní rok nabízí pedagožkám a pedagogům mateřských škol pestrou škálu různých aktivit: povídání, básn...
‹
›
Domovská stránka
Zobrazit verzi pro web