pátek 18. prosince 2009

Zdeněk Bělecký: SERIÁL – Vzdělávací strategie 4

Čtvrtý díl našeho seriálu se zabývá psychofyzickým nalaďováním žáků pro učení, vstřícností prostředí a uvádí celou řadu prostředků.

Autor v úvodu píše: „Evolučně vzato je denní několikahodinové sezení a vyvíjení intelektuální činnosti dle programu, který kdosi připravil, natolik nepřirozené, že se celkem vzato nelze divit dětem, které nejeví příliš nadšení, že musí chodit do školy. Skutečnost, že do školy přijdou, ještě neznamená, že jsou připraveny učit se. Stav, ve kterém jsou srozuměny s tím, že se budou učit, ve kterém vzrůstá a udržuje se jejich ochota se učit, nazvěme jejich psychofyzickým naladěním.“

Celý text si můžete stáhnout ZDE.

Další díly seriálu: 1. díl – úvod k seriálu ZDE, 2. díl – Smysl učení ZDE, 3. díl – Dispozice žáka k učení ZDE, 5. díl – Motivace ZDE, 6. díl Kooperace ZDE, 7. díl – Věda ZDE, 8. díl Projekty ZDE, 9. díl – Hra ZDE, 10. díl – Integrace ZDE.