Prezentace ze stejnojmenného odborného semináře na Pedagogické fakultě UK 24. 11. 2011.
Informaci o semináři si můžete přečíst ZDE.
Téma se „vynořovalo“ ve výzkumech Centra jako jeden z klíčových problémů školního vzdělávání a reálně existující problém fungování české ZŠ.
V českých výzkumech přechodů mezi vzdělávacími stupni bylo téma spíše okrajové.
– Přechod je zlomem ve vzdělávací dráze žáků - mění se kurikulum, konfigurace vztahu učitelů a žáků, fyzické a sociální prostředí třídy, výukové situace i hodnocení výkonu žáků.
– Přechod nastává v období rané adolescence, kdy u žáků dochází k výrazným vývojovým změnám.
– Přechod není jednorázový akt (transfer), nýbrž proces (tranzice), který vyžaduje podporu a vývoj facilitačních strategií.
– V modelu české ZŠ existují dosud nevyužité potenciality.
Celou prezentaci najdete ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat