V Londýně se konala konference IREG-7 na téma zaměstnatelnost a akademické žebříčky zaměřená na to, co zaměstnavatelé hledají u čerstvých absolventů vysokých škol a jak mohou přispět k překlenutí propasti mezi školou a zaměstnáním.
Zdroj: Scio
Zástupci zaměstnavatelů potvrdili, že obtížně hledají nové zaměstnance, ačkoliv počet absolventů přesahuje počet poptávaných míst. S. Isherwood, vedoucí představitel Asociace náboru absolventů vysokých škol, uvedl, že v řadě oborů ve Velké Británii existuje nedostatek zaměstnanců, např. v IT 40 %, ve veřejném sektoru 22 %, v energetice 18 % a další.
Představitelé zaměstnavatelů zdůraznili, že absolventi by si měli ze školy přinést bohatě rozvinuté měkké dovednosti, mezinárodní zkušenost a praktické zkušenosti.
Školy by se podle jejich představ měly zaměřit hlavně na měkké dovednosti a pěstovat u studentů následující:
1. dovednost kolaborativní práce v týmech složených z lidí z různých zemí a s různým zázemím,
2. komunikační dovednost – mluvení, psaní a naslouchání,
3. vysoký stupeň zaujetí, odolnosti a entusiasmu,
4. vůdcovské kvality,
5. dovednost ovlivňovat ostatní a řešit konflikty,
6. schopnost rozvíjet nové dovednosti a postoje podle požadavků nových pozic,
7. flexibilní proměna podle potřeb rychle se rozvíjejícího trhu a globální ekonomiky,
8. dovednost rychle přijmout komplexní informace,
9. vysoký stupeň sebeuvědomění a sebeřízení,
10. otevřenost a respekt vůči široké škále postojů z celého světa,
11. otevřenost multikulturnímu učení, schopnost přizpůsobit se kultuře a prostředí,
12. interdisciplinární poznatky.
Důležitá je úroveň dosažených dovedností. Zástupci zaměstnavatelů se vyslovili pro uznávání certifikátů online vzdělávání a pro ověřování skutečných kompetencí. Cílem je blízká součinnost akademických institucí a zaměstnavatelů při přípravě kurikula a hodnocení konkrétních programů výuky. Zaměstnavatelé uvedli, že žebříčky univerzit jsou pro ně důležité při posuzování kvality uchazečů o práci.
Původní text ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat