Snížení celkového počtu odkladů školní docházky a příprava budoucích učitelů a učitelek byly tématem pátého jednání Národního konventu o vzdělávání. Na Konventu, který se konal 24. června v Brně, se projednávalo také budování dobrých vztahů ve škole a práce s různorodým kolektivem.
Zdroj: MŠMT
26. 6. 2024
„Téměř
čtvrtina dětí u nás nastupuje do základní školy s odkladem. V kombinaci s
dodatečnými odklady to způsobuje, že se v jedné třídě potkávají děti s věkovým
rozdílem až dva roky. Podle odborníků samotný odklad v mnoha případech nevede
ke zlepšení připravenosti žáka na školní docházku,“ uvedl na jednání
Konventu ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek. Ke snížení podílu
odkladů připravilo MŠMT několik variant řešení, do konce roku se rozhodne,
která z nich začne platit. Cílem je nastavit taková opatření, aby byl
přechod z mateřských do základních škol co nejvíc plynulý a školy nabídly
dětem a rodičům podporu.
Dalším
tématem jednání byla příprava kompetenčního rámce učitele/ky. Ten by měl
popisovat kritéria kvality učitelské práce a navazuje na kompetenční rámec
absolventa/ky učitelství, který je již schválen. Tyto úpravy by měly být
součástí budoucího kariérního systému pro vyučující. Díky tomu by se pedagožkám
a pedagogům rozšířily kariérní možnosti, zároveň by tento systém měl vést ke
zkvalitňování výuky.
Podklady k projednávaným tématům a záznam z jednání najdete ZDE.
Žádné komentáře:
Okomentovat