Učitelka, autorka a zakladatelka vzdělávacího portálu pro učitele Mindsteps Inc. Robyn Jackson píše na webu Teach Thought o tom, jak důležité je učit se z chyb – nejen pro děti, ale i pro dospělé, včetně učitelů.
Zdroj: Scio 16. 6. 2015
Ve svém článku uvádí pět chyb, jichž se dopustila jako začínající učitelka, a jak se z nich poučila:
1. Brala jsem všechno osobně – když žáci neposlouchali nebo nepracovali, chápala to jako neúctu nebo urážku, vinila vždy žáky. Když si uvědomila, že nejde o její osobu, mohla žákům lépe pomoci v učení i v chování.
2. Vyhýbala jsem se jednání s rodiči – chápala rodiče jako protivníky nebo problém. Když s nimi začala jednat jako s partnery, obvykle dospěli ke shodě.
3. S intervencí jsem začala až tehdy, když žáci neprospívali – špatnou známku na vysvědčení už nešlo zlepšit. Začala sledovat každý výsledek a zasahovat při první známce problému.
4. Bála jsem se dělat chyby – chtěla být nejchytřejší ve třídě a všechno znát. Přiznání vlastní chyby ukázalo žákům, že mýlit se je v pořádku, dodalo jim to pocitu důvěry a bezpečí.
5. Snažila jsem se probrat všechnu látku – ne všechna témata je však třeba probírat úplně do hloubky, důležité je soustředit se na standardy a priority.
Zdroj.
Chyby začínající učitelky
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (71)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (188)
- ESF (1)
- glosy (23)
- informační technologie (98)
- inovativní vzdělávání (65)
- NÚV (1)
- odborná literatura (427)
- pedagogické asociace (67)
- pozvánky (6)
- PR článek (1)
- profese učitele (163)
- projekty (1)
- školský management (92)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- tren (1)
- výchova (124)
- výstavy (1)
- vyučování (187)
- výzkum a hodnocení (313)
- vzdělávací politika (337)
- zajímavé tipy (513)
- zaujalo nás (493)

Archiv
- ► 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ▼ 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)