Zajímavou pomůcku pro učitele češtiny vytvořila pedagožka vsetínské základní školy Integra Markéta Krůželová. Publikace je plná nápadů, jak zábavnou a efektivní formou vyučovat na základní škole, ale i v nižších ročnících osmiletého gymnázia sloh tak, aby to bavilo nejen děti, ale i učitele samotné.
Markéta Krůželová vystudovala učitelství pro druhý stupeň speciálních a základních škol v kombinaci český jazyk a speciální pedagogika. Má desetiletou praxi na základní škole Integra, kde se vyučují děti zdravé společně s dětmi s postižením. Od počátku své praxe se snažila do své výuky zapojit moderní a neotřelé metody vzdělávání. „V podmínkách této školy ani klasický sloh není tou nejlepší cestou. Část žáků totiž potřebuje individuální přístup, a protože učím ráda a ráda se u toho bavím, chci, aby to byla zábava i pro děti,“ vysvětluje Markéta Krůželová.
A protože dostupné učebnice slohu jí připadaly nudné a fádní, rozhodla se vytvořit si vlastní. „Vlastně to ani nebyl můj původní záměr. Během rodičovské dovolené jsem si zaznamenávala do počítače své nápady a když jsme je potom ukázala kolegům, napadlo je, že by z toho byla zajímavá pomůcka pro všechny učitele češtiny,“ vypráví pedagožka, jak celý nápad vznikl.
Své poznámky tedy zkusila poslat do nakladatelství, které se zabývá vydáváním učebnic. „Kupodivu zareagovali velmi rychle s tím, že by rádi publikaci vydali,“ říká mladá kantorka. Po tříleté práci tak vznikla jedinečná pomůcka, díky níž mohou učitelé češtiny vytvořit i z nezáživné látky jako je například výuka charakteristiky, popisu a dalších slohových útvarů zábavu nejen pro děti, ale i pro sebe.
„Učitelé tam najdou stovky zajímavých humorných námětů na slohové práce, které děti baví a využijí při nich svou fantazii. Například při výuce charakteristiky není potřeba charakterizovat maminku a tatínka, ale třeba svého kamaráda coby Barta Simpsona nebo svou oblíbenou kachničku do vany. Děti, dokonce i deváťáci, to strašně rády píší a já se při opravování jejich prací náramně bavím,“ přiblížila publikaci Markéta Krůželová.
Kromě toho však publikace obsahuje celou řadu projektů propojujících další předměty se slohem a společné zapojení různě starých dětí, ale také závažná témata k diskuzi pro starší ročníky.
Učitelé češtiny, kteří měli možnost se s novou pomůckou seznámit, jsou za ni vděční. „Takováto kniha scházela na trhu,“ říká například Josef Kovařík, učitel češtiny ve stejné škole.
Publikaci s názvem Máme rádi sloh vydalo nakladatelství Portál a je k dostání ve specializovaných knihkupectvích nebo přes internet ZDE či ZDE.
Eva Stejskalová: Jak zábavně vyučovat nezáživný sloh
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.