Prezentace z konference SKAV „Autonomie, odpovědnost, kvalita“ 13. 5. 2011 v Senátu Parlamentu ČR.
„Rozmach plošných testů se zásadním dopadem na žáky, školy a učitele
Pozitivní aspekty:
– Dochází ke zlepšování výsledků většiny žáků v testech
Negativní aspekty:
Testy poskytují nadhodnocenou informaci o vědomostech a dovednostech žáků
– negativní dopady na výuku a na iniciativu, zodpovědnost a tvořivost učitelů
– negativní efekty se objevují i při absenci zásadních dopadů
– dopady plošného testování nejsou řádně vyhodnocovány
Testy nepomáhají ke zlepšení vyučování a učení ani k profesnímu rozvoji učitelů
– kontrola výsledku, nikoli procesu
– přesvědčení, že učitelé a žáci budou při vědomí důsledků pracovat usilovněji a efektivněji
– dlouhý interval mezi testem a výsledkem, neexistuje přímá návaznost na výuku“
Prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
Zprávu o konferenci „Najdeme pro české školy cestu k úspěchu?“ si můžete přečíst ZDE.
Jana Straková: Jak vyvažovat autonomii a odpovědnost škol a učitelů
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.