Mimořádně zajímavá konference SCIO se konala 31. 5. 2012 v prostorách Rajské budovy Vysoké školy ekonomické v Praze. Již prostředí samo podtrhovalo zaměření na budoucnost. Prosklená budova s terasami a sedacími zákoutími pro studentky a studenty s notebooky, moderně vybavené učebny. Všude panovala studijní atmosféra.
V programu celodenní konference „Testováním ke kvalitě vzdělávání 2012“ se sešla česká i slovenská odborná špička s přitažlivými tématy, která zabírala problém z různých úhlů. V učebně bylo nabito, řada odborníků seděla i v publiku, ve vzduchu jiskřil společný zájem a vtip.
Z programu byste si něco pro sebe zajímavého určitě vybrali i vy:
– Mezinárodní trendy v definování a měření vědomostí – RNDr. Jana Straková, Ph.D., Institut pro sociální a ekonomické analýzy
– Využívání testových výsledků žáků k hodnocení a odměňování škol – převažují rizika nebo přínosy? – PhDr. David Greger, Ph.D., Pedagogická fakulta UK Praha
– Pojetí lidského kapitálu a jeho formování – Ing. Petr Mazouch, Ph.D., Fakulta informatiky a statistiky VŠE v Praze
– Využití celostátního testování žáků v povinném vzdělávání – doc. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D., Fakulta sociálních věd UK Praha
– Využitie výsledkov testovania – možnosti a realita – RNDr. Vladimír Burjan, Exam testing, s. r. o.
– Testováním ke kvalitě vzdělávání? – RNDr. Ondřej Šteffl, CSc., Chyba! Odkaz není platný., s. r. o.
– Nechcené riziká školského testovania – doc. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D., prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc., Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave
– Srovnání výsledků testů žáků 9. tříd základních škol v letech 2005 a 2011 – Ing. Filip Karel, PhD., Bc. Šimon Stiburek, Mgr. Jan Hučín, Scio, oddělení vědy, výzkumu a vývoje
– Chlapci čtou stejně dobře, jen se jim tolik nechce – Mgr. Jan Hučín, Scio, oddělení vědy, výzkumu a vývoje
– Kvalita ICT znalostí studentů v prvních ročnících VŠ v porovnání s deklarovanými znalostmi dle RVP – Tomáš Dolanský, Ph.D., Bc. Jan Lhoták, Radek Hauser, Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra informatiky
– Zvyšovanie kvality prijímacieho konania na Fakultě sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne – Ing. Adriana Grenčíková, Ph.D., PhDr. Jana Španková, Ph.D., Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne
Odkazy na téměř všechny prezentace najdete ZDE. K některým vystoupením se ještě vrátíme.
Na závěr vstupní informace aspoň dvě myšlenky z konference:
„Když se použijí nekvalitní testy hloupým způsobem, mohou deformovat vzdělávání.“ (Vladimír Burjan)
„Učení životním dovednostem končí, když to děti přestanou pokládat za smysluplné.“ (Ondřej Šteffl)
Jana Hrubá: Konference SCIO hledala odpověď, zda se testováním zlepší kvalita vzdělávání
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ▼ 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.