Před pár dny přišla z Polska velmi zajímavá zpráva – polští studenti začali 21. 3. 2022 stávkovat za odstranění povinné školní docházky. V jejich Deklaraci vzdělávací emancipace se uvádí: „My, děti, chceme rozhodovat o svém učení samy. Požadujeme ústavní ochranu práv dětí na svobodu vzdělávání. Chceme svobodnou volbu škol, předmětů, zkoušek a učitelů. Chceme mít svobodnou volbu cílů, materiálů, metod, rozsahu, místa a tempa učení. O svém osudu chceme rozhodovat samy. Musíme ukončit školní otroctví.“
Petra Dočkalová: Když se z učení stane životní styl
Žijeme v době, kdy změna je trvalý stav. V učení používáme termín dynamika, vnímáme učební proces jako nikdy nekončící a vždy oboustranný. Směřujeme k sebeřízenému učení. To je učení přirozené, vycházející a respektující potřeby každého člověka. S využitím nápodoby, pozorování, vztahů, příběhů, sdílení, technologií, zprostředkování zkušeností. Učení, které je vždy spojené se životem, kreativitou, klidem.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (21)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (31)
- informační technologie (163)
- inovativní vzdělávání (129)
- názory (7)
- NÚV (1)
- odborná literatura (598)
- pedagogické asociace (78)
- pozvánky (6)
- PR článek (1)
- profese učitele (310)
- projekty (11)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (137)
- školství v regionech (55)
- školství v zahraničí (53)
- výchova (190)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (305)
- výzkum a hodnocení (420)
- vzdělávací politika (514)
- zajímavé tipy (623)
- zaujalo nás (759)
Archiv
- ► 2021 (319)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)