Stereotypy online studentů

středa 21. června 2017 · 0 komentářů

U příležitosti amerického Národního dne online učení (15. září) vyvracela Letise Dennis na serveru Learning Liftoff stereotypy o online studentech základních nebo středních škol. Sama autorka byla vzdělávaná doma a s podobnými předsudky se setkávala na vlastní kůži.

Zdroj: Scio 14. 9. 2016

Prvním takovým stereotypem je obraz studenta, který je celý den v pyžamu. Online studenti samozřejmě mohou nosit přes den, co chtějí, související asociace, že jsou vlastně líní a nemají tolik práce jako běžní studenti, je ale lichá. Někdy mohou skončit dřív, pokud se jim podaří zvládnout všechny úkoly rychle, jindy ale musí pracovat až do večera. Mají totiž zvládnout stejné učivo jako všichni ostatní.

Další stereotyp se týká mezilidských vztahů – předpokládá, že studenti po síti nemají přátele a jsou asociální. Dennis však ze své zkušenosti ví, že absence školní docházky nezpůsobuje neschopnost navazovat přátelství. I tyto děti chodí mezi lidi, do kostela, do komunitních společenství, do rodinných skupin s podobným vzděláváním, mohou se zapsat do extra odpoledních kurzů nebo hrát sport, a to i na profesionální úrovni.

Dalším stereotypem je, že jediným důvodem pro online studium je náboženství, podle Dennis si však online vzdělávání vybírají především takoví studenti, kteří se v klasických školách cítí být omezeni ve svých možnostech. Dalšími důvody může být zdravotní stav žáků nebo rodičů, nejrůznější rodinné události, snaha o prevenci šikany na škole apod.

Online studenti také nejsou vždycky hippie a nemusí se oblékat směšně, i když si to mohou lidé myslet. Každá doba zahrnuje i zvláštní módní teenagerské trendy, ty si ale vybírají svou daň mezi mladými lidmi bez ohledu na typ vzdělávání.

A konečně není pravdivý stereotyp online studenta-šprta, který se zajímá jen o školu a knížky. I když to mohla být pravda o autorčině bratrovi, který si užíval studia nad rámec běžných osnov, autorka sama se víc starala o mimoškolní aktivity. Online studenti jsou totiž stejně různorodí, jako jsou ti z kamenných škol – ambiciózní, zaneprázdnění sportem nebo hudbou, handicapovaní nebo s výukovými problémy, armádní děti a mnozí další.

Původní text ZDE.