Konzultantka v oblasti profesionálního rozvoje a vzdělávání Sahana Chattopadhyay přibližuje praxi „pracovat nahlas“ (working out loud), která je základem kolaborativního a sociálního učení.
Zdroj: Scio 26. 5. 2015
Pracovat nahlas znamená sdílet poznatky o své práci, což pomůže lepšímu učení a rozvoji všech zúčastněných.
Autorka rozebírá jednotlivé prvky celého procesu:
1. co sdílím – nový poznatek, vlastní omyl, nový pohled nebo nápad,
2. jak sdílím – na twitteru nebo blogu, v grafice, videem, nahrávkou, každý způsob má své přednosti,
3. kdy sdílet – v průběhu práce nebo na konci dne, je dobré vyčlenit určitý čas,
4. kde sdílím – v rámci vnitřní sítě v organizaci nebo na veřejné platformě,
5. kdo to bude číst – zpočátku patrně jen málo lidí, potom se nabalí další, přidají vlastní poznámky,
6. co když to nebude nikdo číst, bude to užitečné – je to užitečné pro vlastní rozvoj, i když to nikdo nečte – rozvíjí se přemýšlení, dovednost syntézy a nacházení vzorců, pomáhá učit se učit,
7. co si lidé pomyslí, když budu sdílet své omyly – otevírá to prostor pro důvěru, není nic špatného na přiznání vlastní chyby
(více k praxi pracovat nahlas viz ZDE).
Zdroj.
Pracovat nahlas
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (14)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (24)
- informační technologie (114)
- inovativní vzdělávání (82)
- NÚV (1)
- odborná literatura (470)
- pedagogické asociace (69)
- pozvánky (12)
- PR článek (1)
- profese učitele (201)
- projekty (1)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (98)
- školství v regionech (48)
- školství v zahraničí (41)
- výchova (139)
- výstavy (1)
- vyučování (202)
- výzkum a hodnocení (324)
- vzdělávací politika (360)
- zajímavé tipy (530)
- zaujalo nás (566)

Archiv
- ► 2018 (310)
- ▼ 2017 (315)
- ► 2016 (323)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)