18. 1. 2018 Kulatý stůl SKAV a EDUin

sobota 13. ledna 2018 · 0 komentářů

Téma: Jak by měli být učitelé zapojeni do formulování vzdělávací politiky?

Cílem je hledat odpovědi na otázky:
– Jaké zapojení učitelů do formulování vzdělávací politiky dnes systém umožňuje? Jak by to mělo ideálně vypadat?
– Jakou formou má probíhat odborná diskuze mezi učiteli? Co přináší do vzdělávací politiky a jaká jsou případná související rizika?
– Jakou vizi rozvoje vzdělávání prosazují existující organizace zastupující pedagogy? Jak to souvisí se vzdělávacími potřebami dětí a mladých lidí? Jak je plánují do budoucna hájit?
– Koho považují učitelé za experty a partnery ve vzdělávání?

Místo a čas konání: Pedagogické fakulta UK, M. D. Rettigové 4, Praha 1, od 14 do 16 hodin

Potvrzení účastníci panelové diskuze:
F. Dobšík (ČMOS pracovníků školství),
P. Mazancová (Učitelská platforma),
M. Odehnal (Asociace speciálních pedagogů ČR),
M. Řezáč (Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd)
J. Wagner (Pedagogická komora)

Diskusi moderuje Kryštof Vosátka / Učitel naživo

Více zde: www.skav.cz

Anton Hergenhan: Agresivní dítě? Systemické řešení problémového chování

· 0 komentářů

„Proč to to dítě dělá?“ „Proč se chová agresivně?“ „Co ho k tomu vede?“ Otázky, které se rodičům, učitelům i vychovatelům honí hlavou, když se snaží zvládnout agresivní projevy dítěte.

Podle psychologa a terapeuta Antona Hergenhana je agresivita symptom, příznak, a je potřeba najít a vyřešit příčiny, které vedou k problémovému chování. Na agresivitu se dívá z širší perspektivy, inspiruje k otázkám nad chováním konkrétního dítěte i ke hledání odpovědí. Kniha obsahuje řadu příkladů z praxe a osloví rodiče i pedagogy dětí, které se projevují agresí a jsou obtížně zvladatelné.

Anton Hergenhan je psycholog, věnuje se systemické individuální, párové a rodinné terapii. Přes dvacet let pracuje v denním stacionáři pro děti.

Více informací a ukázky z knihy najdete ZDE. Knihu si můžete objednat také ZDE.