Kateřina Lánská: Rodiče mohou škole přinést zajímavé podněty. Měli by ale vědět, co chtějí

středa 3. dubna 2013 · 1 komentářů

Uspořádat ve škole seminář, kterého by se účastnili učitelé i rodiče, se zdá jako zajímavý nápad. I když vám škola vyjde vstříc, nemusíte mít ale vyhráno. Budete se možná muset vyrovnat s direktivním přístupem školy či nezájmem rodičů. O své zkušenosti s pořádáním takových seminářů se s námi podělil jeden z rodičů Aleš Lízr.


Zdroj: www.rodicevitani.cz 29. 1. 2013

Samotná iniciativa vzešla z pocitu, že existuje mnoho oblastí a přístupů léta dobře fungujících v pedagogické praxi vzdělávacích systémů, které se v mezinárodním srovnání objevují před ČR, jež ale mnozí učitelé a školy neuplatňují nebo o nich nevědí. „Chtěli jsme se školou navázat kontakt. Představit učitelům i rodičům přístupy, které můžou pomoci zlepšit vztahy mezi dětmi, prospět celkové atmosféře ve škole a pomoci našim dětem rozvíjet svůj talent,“ vysvětluje Aleš Lízr, profesí ředitel technologické firmy, proč se rozhodl obrátit na základní školy s návrhem uspořádat takové setkání.

Pro své pilotní semináře si vybral dvě pražské základní školy, které v té době navštěvovaly jeho děti. Přestože obě školy návrhu vyšly vstříc, je zajímavé, jak rozdílná byla příprava a průběh samotných seminářů. Ukázalo se mimo jiné, že velký vliv na ochotu učitelů spolupracovat s rodiči může mít přístup vedení školy…

Celý text si můžete přečíst ZDE.