Škola často vyžaduje po dětech znalosti nepřiměřené jejich věku. Rodiče mohou promluvit s učitelem, změnit školu, nebo se prostě smířit s horším prospěchem potomka.
Zdroj: Lidové noviny, příloha Akademie 22. 2. 2011
„Sedíte doma v neděli na gauči a se svým osmiletým dítětem opakujete znaky živých organismů, definici vzduchu a procvičujete telefony městské a státní policie, hasičů, záchranky a jednotného evropského tísňového volání. Den předtím jste si prošli slovní druhy a procvičili jednotlivé pády. Pak si s hrůzou uvědomíte, že takhle jste to přece nikdy nechtěli.
Máte doma průměrně nadané dítě? Chodí do normální základní školy? S největší pravděpodobností jste se ocitli či se ocitnete v podobné situaci: vaše dítě kouká do blba a vy se ho opakovaně a už podrážděně ptáte: vnímáš mě? Podívej, tady na tom obrázku, nekvetoucí rostliny se rozmnožují výtrusy a kvetoucí semínky, kořeny, oddenky, řízky.
Co na tom, že dítě o prázdninách řízkovalo s babičkou konifery a pěstovalo si vlastní hrášek. To se nyní nepočítá, protože nemá zkušenost s výtrusy, a tak na otázku v pololetní písemce z prvouky ve třetí třídě bez opakování a učení nazpaměť správně neodpoví.
To jste ale svému dítěti nikdy přece nechtěli udělat! Vždyť osmileté dítě pořád neví o světě dost věcí, které by si mohlo osvojit přirozeným způsobem „údivu nad světem“. Místo toho se s ním biflujete nazpaměť věci, které ve svém věku podle vás nepotřebuje, jen proto, aby přineslo dobrou známku. Hlavou se vám honí myšlenky o přirozeném osvojování si učiva, a místo toho už potřetí odříkáváte, že vzduch se skládá z kyslíku, dusíku, oxidu uhličitého, vodní páry a dalších plynů…“
Celý text článku si můžete přečíst ZDE.
Markéta Žídková, Radka Kvačková: Má třeťák znát složení vzduchu?
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.