Posledním vystupujícím na kulatém stole Centra školského managementu „Inkluze a školský management“ 18. 11. 2016 byl ředitel Odborného učiliště Vyšehrad ve Vratislavově ulici v Praze 4 mgr. Josef Filip.
O tomto kulatém stole jsme již informovali ZDE.
Mgr. Filip ve své prezentaci ukázal srovnáním grafů z roku 2012 a ze současnosti výrazný přesun žáků s vývojovými poruchami učení ze speciálních do běžných tříd středních škol, které bylo způsobeno zařazením jediného slůvka do paragrafu 16 školského zákona: do speciálních tříd SŠ (se sníženým počtem žáků) mohou být zařazováni pouze žáci se závažnými vývojovými poruchami učení. Znamená to, že ostatní žáci s vývojovými poruchami učení jsou dnes převážně v běžných třídách středních škol.
Co s nimi bude dál a co s „hraničními“ žáky? Dříve se na tomto učilišti mohli vyučit např. pekaři spolu s 25 % žáků bez postižení – to už dnes není možné.
„Speciální školy nekončí,“ uzavřel moderátor Jiří Trunda, „ale jde o to, kde jsou hranice. Jde o odborný problém!“
Ano, jde o to, kde jsou hranice!
Prezentaci si můžete stáhnout ZDE.
Josef Filip: Odborné učiliště Vyšehrad a integrace žáků se zdravotním postižením do běžných škol
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (73)
- dětská literatura (18)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (31)
- informační technologie (153)
- inovativní vzdělávání (124)
- názory (6)
- NÚV (1)
- odborná literatura (568)
- pedagogické asociace (77)
- PR článek (1)
- profese učitele (272)
- projekty (5)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (119)
- školství v regionech (49)
- školství v zahraničí (49)
- výchova (172)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (277)
- výzkum a hodnocení (388)
- vzdělávací politika (445)
- zajímavé tipy (581)
- zaujalo nás (709)

Archiv
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ▼ 2016 (322)
- ► 2015 (303)