Profese, řemesla, přírodní zákony nebo rozličné materiály přiblížil právě skončený projekt plzeňského Techmania Science Centra a společnosti Nová dimenze určený mateřským školám. Trval třináct měsíců a byl zaměřen na polytechnické vzdělávání učitelů a ředitelů mateřských škol v kraji Plzeňském, Karlovarském, Jihočeském a Středočeském kromě Prahy. Celkem se do něj zapojilo 47 školek.
Děti se díky projektu Techmania – Nová dimenze polytechnického vzdělávání naučily například zatlouct hřebík do dřeva nebo postavit ze speciální hmoty most. Techmania vytvořila pro učitele mateřských škol vzdělávací programy s didaktickými kufříky, s nimiž mohli aktivity s dětmi realizovat. Celkem bylo proškoleno 210 pedagogů, kteří dostali k dispozici 210 kufříků.
„V modulu Technické a přírodní materiály to bylo 50 kufrů, tedy ve skutečnosti 100 krabic. Přírodní a fyzikální zákony měly 42 kufrů, což představovalo 84 krabic, 42 prken a 42 umělohmotných trubek. Profese, činnosti a nářadí se skládaly ze 43 kufrů, tedy 129 krabic, 86 schůdků, 43 rolí papíru a 43 balíků betonu. Modul Aktivní řešení technického problému představoval 35 kufrů, což bylo 70 krabic a 200 kyblíků kukuřičné stavebnice. A modul Polytechnické didaktické pomůcky a jejich využití ve výuce, to bylo 40 kufrů, tedy jmenovitě 80 velkých papírových krabic a 120 krabic kvadra kostek,“ vypočítává administrátorka projektu Veronika Kunclová, co všechno museli lidé z Techmanie učitelkám ve školkách rozvézt a předat. Celkem během celého projektu najezdili skoro čtyři a půl tisíce kilometrů a odnosili sedm tun zátěže.
Projekt také nabídl deset tuzemských a jednu zahraniční stáž, byla natočena metodická videa a zpracovány metodické materiály ke každému programu. Vznikla také populárně-vzdělávací publikace, která osloví cca 400 mateřských škol.
Projekt měl však ještě jeden dopad. „Díky němu jsme ve většině mateřských škol vzbudili zájem o návštěvu Techmanie a malí návštěvníci už začínají přicházet ve větším počtu,“ uzavírá Veronika Kunclová.
Techmania přinesla do školek vědu a techniku
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ▼ 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.