Tisková zpráva Asociace aktivních škol č. 3 se vyjadřuje ke jmenování nového ministra, k návrhu na reformu maturit, odvolatelnosti ředitelů a redukci sítě škol.
Praha, 2. 5. 2012
1. Asociace aktivních škol vítá jmenování profesora Petra Fialy do funkce ministra školství, mládeže a tělovýchovy.
2. Členové Asociace aktivních škol (AASKOL) se na 3. konferenci v Praze a v následném internetovém hlasování usnesli na následujících bodech:
2.1 AASKOL podporuje poslanecký návrh na reformu maturitní zkoušky předsedkyně školského výboru poslanecké sněmovny Anny Putnové, který v hrubých rysech odpovídá požadavkům AASKOL, viz Tisková zpráva z června 2011.
3. K odvolatelnosti ředitelů a souvisejícím kompetencím
3.1 ASKOL požaduje v souvislosti se změnou působení ředitelů na dobu určitou navýšení mzdového ocenění ředitelů škol na třínásobek mzdy pedagoga.
3.2 AASKOL požaduje, aby ředitelé škol odpovídali za jasně definované a přidělené dvě celkové částky (provoz, mzdy), které budou moci využít pro efektivní a hospodárné fungování školy. Tyto prostředky budou moci použít aktuálně dle potřeby organizace, a bude v jejich kompetenci rozhodovat nejen o jejich použití, ale i přesunech.
3.3 AASKOL požaduje v důsledku neustálého komplikování zaměstnávání učitelů následující kritéria pro zaměstnávání učitelů a požadovanou kvalifikaci:
– VŠ pedagogického směru = kvalifikovaný
– učitel s VŠ jiného směru, který odučí úspěšně 5 let, se může kvalifikovat na základě vyjádření ředitele školy (a absolvováním pedagogiky – např. 100 hodin)
3.4 AASKOL požaduje větší vliv na tvorbu kurikula - liberalizace RVP, snížení počtu povinných hodin.
3.5 AASKOL odmítá možnost navrhnout ředitele do konkurzu školskou radou (které odmítá ad hoc).
4. Ke slučování a rušení škol
4.1 AASKOL se domnívá, že jedním z hlavních strategických problémů českého školství je přebujelá síť škol. Řešení tohoto problému by mělo být prioritou každého ministra.
4.2 AASKOL navrhuje zákaz formálního umělého snižování kapacit škol v rejstříku škol.
4.3 a) AASKOL požaduje stanovení jasných kritérií, kdy škola může/nesmí/má být zrušena (sloučena) za účelem omezení vlivu voluntaristických rozhodnutí.
b) AASKOL se domnívá, že důsledně normativní financování (viz též usnesení AASKOL z 2. 11. 2011) je dostatečným řešením problému optimalizace škol.
za Výbor Asociace
Václav Klaus v. r.
Vít Průša v. r.
Asociace aktivních škol k nové pozici ředitelů a rušení škol
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ▼ 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.