Petra Pšeničková: Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě

pátek 13. června 2014 · 1 komentářů

Předmatematické představy jsou jednou z oblastí, které žák potřebuje dobře ovládat před nástupem do 1. třídy, aby se mohl úspěšně naučit počítat.

Nejedná se o mechanické počítání na prstech, ale o rozvíjení představy o množství, porovnávání, práce s pojmy a vztahy, třídění dle určitých kritérií a tvoření skupin, uspořádání a řazení prvků.

Mgr. Petra Pšeničková na tomto setkání představila postupy a ukázky jednoduchých pomůcek k rozvoji předmatematickým představ žáků v přípravných třídách a posledních stupních předškolního vzdělávání.

Video s ukázkami můžete shlédnout ZDE.

Posluchače odkazovala na články, které jsou publikované na www.rvp.cz – Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě – 1.
, 2. a 3. díl.

Teoretický základ webináře vychází z publikací:
Bednářová, J., Šmardová, V.: Školní zralost. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4
Bednářová, J., Šmardová, V.: Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0
Kaslová, M.: Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1