Dobrá spolupráce školy s rodiči „stojí a padá“ s komunikací. Pokud se obě strany nedokážou domluvit, spolupráce vázne a dopad této situace může pocítit i dítě.
Stejně tak dítě ovlivní i situace, kdy si obě strany neříkají pravdu, vzájemně proti sobě útočí nebo k sobě nemají důvěru. A o čem si může učitelka mateřské školy s rodiči povídat? Témat je nepřeberně – dítěti nechutná, je nadané, nebo naopak zaostává za vrstevníky, špatně snáší změny, nechce si hrát s ostatními…
Zkušená dětská psycholožka proto především předškolním pedagogům radí, jak navázat dobré vztahy s rodinami dětí a jak zvládnout případné komunikační zádrhele. Kniha je určena především předškolním pedagogům.
PhDr. Ladislava Lažová vystudovala psychologii na FF UK a má atestaci v klinické psychologii ILF Praha. Pracovala na neurologickém oddělení dětské léčebny, v psychiatrické ambulanci a v psychiatrické léčebně, v pedagogicko psychologické poradně a jako vedoucí Výchovně léčebného oddělení DDŠ. V současné době se věnuje především práci ve svém soukromém poradenském zařízení a také práci školní psycholožky na dvou základních školách.
Čtenářská recenze
Výborná kniha od skvělé autorky, kterou jsem měla možnost poznat osobně na seminářích v Portálu. Při čtení jejích slov si vybavuji své konkrétní situace zažité právě při každodenní komunikaci s rodiči. V knize jsem našla spoustu rad a námětů k vedení někdy nelehkých rozhovorů s rodiči. Právě „typologie rodičů", kterou autorka popisuje podle jejich reakcí, mě pobavila, ale zároveň poradila, jak s kterým rodičem komunikovat. V závěru se dočtete o běžně používaném termínu „diagnóza učitelka", něco na tom je. Ale paní Lážová nás učitelky nabádá k optimismu, dokázat si vážit sama sebe právě proto, že jsem učitelka, i když dnešní společnost to tak běžně nevidí. Tato kniha je mi oporou a pomohla mi leccos překonat.
Doporučuji všem!
Knihu si můžete objednat ZDE nebo ZDE.
Ladislava Lážová: Mateřská škola komunikuje s rodiči
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ▼ 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ► 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.