Ukázka z kapitoly „Česká škola: Problém současnosti, vize budoucnosti“. Do jaké základní školy by lidé – ať již hypoteticky nebo reálně – nejraději posílali své děti či vnoučata? Jaké vlastnosti školy jsou z tohoto hlediska nejdůležitější, jaké jsou naopak z hlediska uvažování o volbě školy spíše marginální?
Zdroj: Eliška Walterová, Karel Černý, David Greger, Martin Chvál: Školství – věc (ne)veřejná? Názory veřejnosti na školu a vzdělávání. Praha: Karolinum, 2010. Str. 83–86. ISBN 978-80-246-1882-1.
Informaci o knize najdete ZDE.
…Celkově se jako suverénně nejdůležitější v pohledu veřejnosti jeví působení školy na žáky (emoční i kognitivní). Naopak od „dobré školy“ prakticky není vyžadována intenzivní spolupráce s rodiči či snad dokonce s širší veřejností. Škola by totiž podle převládajících názorů měla hlavně vzbudit v žácích zájem se učit (celkem uvedlo 63 % respondentů). Dále by se děti měly do školy těšit (57 %) a kromě toho by si ze školy měly také odnést co nejvíce poznatků (53 %)…
…Vidíme tedy, že v názorech české veřejnosti jsou postoje a názory spjaté s občanskou angažovaností, zainteresovaností a zodpovědností – v tomto případě spjaté s fungováním školy – velmi „zakrnělé“. Navenek „otevřená“ škola tedy není v žádném případě prioritou většiny veřejnosti, nýbrž jen velmi úzkého a kvantitativně marginálního segmentu populace.
…Naprosto zásadní je zjištění, že se populace rodičů a nerodičů svou strukturou názorů na to, jak by měla vypadat „dobrá škola“, vlastně vůbec neliší.
Celý text kapitoly 3.5 Portrét ideální základní školy – jaké vlastnosti by měla mít? (včetně grafů) si můžete stáhnout ZDE.
Další ukázku z knihy najdete ZDE a ZDE.
Knihu si můžete objednat ZDE.
Eliška Walterová, Karel Černý, David Greger, Martin Chvál: Portrét ideální základní školy – jaké vlastnosti by měla mít?
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)
Témata článků
- bibliografie (1)
- celoživotní vzdělávání (75)
- dětská literatura (22)
- DOKUMENTY (192)
- ESF (1)
- glosy (35)
- informační technologie (187)
- inovativní vzdělávání (150)
- názory (19)
- NÚV (1)
- odborná literatura (642)
- pedagogické asociace (107)
- pozvánky (1)
- PR článek (1)
- profese učitele (386)
- projekty (21)
- seriál Školství v koronakrizi (23)
- STRATEGIE 2020 (9)
- školský management (176)
- školství v regionech (105)
- školství v zahraničí (66)
- výchova (216)
- výtvarné umění (2)
- vyučování (333)
- výzkum a hodnocení (557)
- vzdělávací politika (829)
- zajímavé tipy (663)
- zaujalo nás (840)
Archiv
- ► 2024 (303)
- ► 2023 (337)
- ► 2022 (350)
- ► 2021 (314)
- ► 2020 (319)
- ► 2019 (311)
- ► 2018 (302)
- ► 2017 (313)
- ► 2016 (322)
- ► 2015 (303)
- ► 2014 (306)
- ► 2013 (310)
- ► 2012 (266)
- ▼ 2011 (255)
- ► 2010 (254)
Česká škola
Šéfredaktorka
Akce
Výtvarné umění

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.