Jana Straková: Školství řízené daty

čtvrtek 10. června 2010 · 0 komentářů

Prezentace z kulatého stolu SKAV 20. 5. 2010 „Školství řízené daty. Co potřebujeme znát a neznáme. A jak se to dovíme?“

Autorka uvádí současný stav systému:
„Rozhodnutí vzdělávací politiky se nezakládají primárně na empirických podkladech. Nejsou stanoveny ukazatele kvality, řada důležitých charakteristik systému není vůbec monitorována (např. nerovnosti, výsledky vzdělávání – výběrová šetření). Chybí cíle, indikátory i strategie získávání údajů. Nejsou systematicky monitorovány dopady opatření vzdělávací politiky (typicky kurikulární reformy).“

Charakterizuje také současný stav ve školách: „Neexistuje sdílená představa o kvalitě pedagogické práce, hodnocení ČŠI je značně subjektivní, indikátory se mění. Školám je poskytována nedostatečná podpora pro hodnocení vlastní práce. Nástroje, které se školám nabízejí pro hodnocení výsledků vzdělávání, jsou nedostatečné. Projekt Cesta ke kvalitě poskytne školám nástroje pro hodnocení rozmanitých aspektů školní práce a školního života.“

Celou prezentaci si můžete stáhnout ZDE.


Výstup z kulatého stolu najdete ZDE.